La Plataforma Unitària de la Gent Gran de Catalunya convoca una concentració davant Benestar Social i Família per reclamar la recuperació de les polítiques socials

11 d’oct. 2013, 0:53 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 11 d’oct. 2013, 0:58 ]

11 d'octubre, a les 11'00h

FotoLa Plataforma Unitària de la Gent Gran de Catalunya, de la que forma part la Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO de Catalunya, ha convocat una concentració davant el Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya (Avinguda del Paral·lel, 50-52, Barcelona) el divendres, 11 d'octubre, a les 11'00h del matí, on es lliurarà un document reivindicatiu a la consellera, Neus Munté.

El document recull quatre demandes concretes:

- La recuperació de la prestació econòmica vinculada a centre residencial, inicialment paralitzada durant els mesos d'agost i setembre com a mesura provisional i que ha passat a ser indefinida segons va anunciar la consellera el 29 de setembre.
- La recuperació per a les persones dependents o per als seus familiars de les quanties a què tenen dret i no han percebut.
- Actualització de la quantia de l'indicador de renda de suficiència de Catalunya ( IRSC), el referent econòmic per accedir i aplicar les polítiques socials. Aquesta quantia està congelada des de l'any 2010.
- Que el Departament de Benestar i Família iniciï els tràmits legals necessaris per a la creació d'una Renda Garantida de Ciutadania.

La Plataforma fa una crida a la participació en aquesta concentració i d'altres mobilitzacions que es convocaran en els propers dies davant el procés de destrucció del nostre Estat del Benestar, amb atacs directes al poder adquisitiu de les pensions, a la sanitat pública o a la Llei de Dependència.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 10 d'octubre de 2013

Agenda:
Divendres 11 d'octubre de 2013
a les 11.00 hores
Dept. Benestar Social i Família (Av. Paral·lel, 50-52, BCN)

D'altra banda, els propers dies la Federació de Pensionistes i Jubilats engega un calendari de mobilització:
-Dijous 17 d'octubre, a les 10'30h, assemblea general "El futur de les pensions" a la seu de CCOO de Catalunya, amb Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya, Jaume Huguet, secretari general de la Federació de Pensionistes i Jubilats del sindicat, i Carlos Bravo, responsable de relacions de la CS de CCOO amb l'INSS.
-Divendres 18 d'octubre, a les 10'30h, concentració conjunta davant la Delegació del Govern a Barcelona.