Jornada de Prescripció Infermera 10 de maig

20 d’abr. 2016, 23:13 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 21 d’abr. 2016, 0:09 ]

La Federació de Sanitat realitzarà una Jornada de Prescripció Infermera pel proper dia 10 de maig a la sala d'actes de CCOO de Via Laietana, 16 de Barcelona. Us adjuntem la informació i esperem la vostra assistència.

Salutacions.

CCOO recorda la seva posició a favor de la prescripció infermera, d'una banda, perquè suposa una millora substancial en la prestació sanitària i en la rapidesa en l'accés al sistema sanitari i, de l'altra, com una forma de posar fi a la inseguretat jurídica d'aquests professionals, alhora que possibilita un ús més eficient dels recursos humans.
CCOO assenyala que la Infermeria des de fa anys ha estat indicant productes sanitaris, assessorant envers el seu ús i avaluant efectes secundaris e interaccions. Sovint, en l’evolució de totes les organitzacions socials, la pràctica va per davant de la regulació que acostuma a sancionar allò que socialment ja està assumit.
El RD 954/2015 no reconeix i limita la capacitat de la Infermeria per a prescriure, fet que produeix un greu retrocés en l’autonomia professional, ja que estableix que “serà necessari que el corresponent professional prescriptor determini prèviament el diagnòstic i la prescripció”.
CCOO critica que aquesta circumstància es produeixi en una negociació fora del seu àmbit legal i sense la presència de tots els interlocutors legitimats. Això ha provocat que després de tants anys de reivindicació es permeti un text que nega la competència de la Infermeria per prescriure.
Amb aquesta Jornada pretenem contribuir a fer una interpretació dels efectes i conseqüències del Reial Decret, posant de manifest el posicionament de les diferents parts implicades amb el propòsit de clarificar la situació. L’objectiu final dels professionals és seguir prestant l’assistència i les cures amb criteris de màxima qualitat i eficiència.

Inscripció gratuïta:
fsanitat1@ccoo.cat Tel. 93 481 28 45
Lloc:
Sala d’Actes de CCOO Via Laietana, 16. Barcelona.

Ċ
CCOO Consorci Sanitari del Maresme,