Federació de Sanitat, compromis i lluita contra la LGTBIfobia

15 de maig 2015, 1:40 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 15 de maig 2015, 1:55 ]

El dia 17 de maig se celebra el Dia Internacional contra la LGTBifobia (fòbia a persones del col·lectiu de gais, lesbianes, bisexuals transsexuals i intersexuals), en record que fa 25 anys que l'Organització Mundial de la Salut va suprimir de la llista de malalties mentals l'homosexualitat.

Segons dades del Departament d'Interior, en 2014 es van registrar 1285 delictes d '"odi", el 40% dels quals estaven vinculats a l'orientació sexual de la víctima. Encara que la dada no és real, ja que no sabem quants s'arriben a cometre sense ser denunciats ni registrats, evidència el molt que hem de treballar com a societat fins que la diversitat sexual i la identitat de gènere siguin fets visibles, normalitzats i respectats. En l'àmbit laboral també es reflecteixen tots aquests prejudicis i intoleràncies contra el col·lectiu LGTBI, que es tradueixen en discriminació en l'accés, la permanència o la promoció en el treball.

Des de la Federació de Sanitat de Catalunya ens unim a la campanya que la Confederació Sindical de CCOO està desenvolupant aquests dies, reiterant amb aquest gest simbòlic el nostre compromís en la lluita per la igualtat de drets i oportunitats de totes les persones, tant en l'àmbit laboral com social, i independentment del seu sexe, orientació o identitat sexual.

Als voltants del Dia Internacional contra l’Homofòbia i la Transfòbia, que se celebra el 17 de maig, CCOO de Catalunya ha organitzat, el dijous 14 de maig, al vestíbul de la seu del sindicat a Barcelona (Via Laietana, 16, planta baixa) la lectura del manifest de CCOO contra l’Homofòbia i la Transfòbia. També s'ha penjat a la façana de l’edifici la bandera de l’arc de Sant Martí i s'ha fet un photocall col·lectiu amb la campanya “Lluitem per eradicar la LGTBIfòbia al treball”.

Feu clic per veure:
-el manifest de CCOO del Dia Internacional contra l'Homofòbia i la Transfòbia

-les fotografies de l'acte de lectura del manifest de CCOO del Dia Internacional contra l'Homofòbia i la Transfòbia, fet el dijous 14 de maig de 2015.