El sector de la dependència es mobilitza

9 d’oct. 2016, 22:18 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 9 d’oct. 2016, 22:19 ]

El sector de la dependència es mobilitza per a la millora de les seves precàries condicions laborals

El sector de la dependència a Catalunya es tornarà a mobilitzar demà dimarts, 4 d’octubre, en defensa i per la millora de les seves condicions laborals. La mobilització consistirà en una concentració a la plaça de Sant Jaume de Barcelona entre les 11 i les 13 hores.

La Federació de Sanitat de Catalunya de CCOO des de fa temps que denuncia i manifesta el rebuig davant la situació en què es troba el sector de la dependència a Catalunya. Les raons són diverses:

• El marc de relacions laborals entre les treballadores i treballadors i les empreses és el Conveni estatal de la dependència, conveni que va finalitzar la seva vigència el 31 de desembre del 2013.

• Aquest conveni està molt lluny de la realitat social i les necessitats de les treballadores i treballadors de Catalunya.

• Les càrregues assistencials són il·limitades per la contínua falta de personal.

• Les llargues jornades de treball no acaben, per a nosaltres, quan acabem la feina al centre de treball.

• Els salaris estan en el límit de la pobresa i no es corresponen amb una valoració digna de la nostra activitat.

• No hi ha un reconeixement social de les professions: som un col·lectiu invisible.

• Som un sector feminitzat i, per aquesta raó, més sensible a la precarització, condemnat  a la perpetuació de discriminacions laborals.

• L’Administració no ens escolta i s’aplega als interessos de les empreses privades i les grans corporacions.

Demà el sector es tornarà a manifestar davant del Govern de la Generalitat i ho farà també davant les patronals de la dependència per exigir l’obertura d’una taula de negociació envers un conveni nacional de Catalunya que doni estabilitat als llocs de treball, per la millora de les condicions de treball i de la qualitat assistencial.