El 29 de maig, a les 12 h, a la plaça Urquinaona de Barcelona

27 de maig 2016, 1:59 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 27 de maig 2016, 2:05 ]

Manifestació 'Els drets no se suspenen: treball digne, drets socials i democràcia real'

Foto El diumenge 29 de maig us convoquem a la manifestació que tindrà lloc a partir de les 12 hores, a la plaça Urquinaona de Barcelona, amb lema 'Els drets no se suspenen: treball digne, drets socials i democràcia real'.

Feu clic per veure:
- El cartell de la Manifestació 'Els drets no se suspenen: treball digne, drets socials i democràcia real'
- La notícia a la web 'Amb el lema "Els drets no se suspenen" un ventall plural i extens d'entitats de Catalunya convoquen una manifestació unitària el 29 de maig' (19-5-2016)
- L'article 'Els drets no se suspenen, es promouen i es garanteixen' de Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya
- El vídeo convocant a la manifestació del 29 de maig de 2016
-L'article 'Els drets no se suspenen' de Joan Carles Gallego, Camil Ros, Jordi Giró, Jordi Cuixart i Diosdado Toledado, publicat als diaris El Periódico, ARA, El Punt/AVUI, Diari del Treball (25-5-2016)
- La notícia a la web 'Les entitats convocants de la manifestació 'Els drets no se suspenen' faran una acció i una foto de família per cridar a la participació' (25-5-2016)

Amb el lema «Els drets no se suspenen» un ventall plural i extens d'entitats de Catalunya convoquen una manifestació unitària el 29 de maig

Avui entitats socials, sobiranistes, sindicals i culturals de Catalunya, amb l'adhesió d'alguns partits polítics, han fet una roda de premsa anunciant la convocatòria d'una massiva manifestació unitària el dia 29 de maig, com a reacció de:

• La suspensió de les lleis d’emergència habitacional i energètica i la llei d’igualtat per part del Tribunal Constitucional.
  • Els recursos d’inconstitucionalitat del Govern del PP i les lleis que han suposat la pèrdua de drets polítics, socials i laborals i la retallada de serveis públics per part de diferents governs.
  • Buidatge de competències del Parlament de Catalunya.
  • Increment alarmant de la pobresa i les desigualtats socials. Manca d’instruments per combatre'l.
  • Urgència de l’aprovació de la ILP de la renda garantida de ciutadania.
  • Pobresa, democràcia, treball i drets socials i de ciutadania han d’estar al centre de les reivindicacions.
  • En aquesta mobilització hi són presents totes les reivindicacions de totes les entitats i col·lectius que han treballat i treballen per a la defensa dels drets de ciutadania com a garantia per a combatre la pobresa:
  • Dret a l’habitatge.
  • Drets a l’educació pública de qualitat. Retirada de la LOMCE.
  • Dret a una sanitat pública per a tothom.
  • Dret de les persones consumidores.
  • Per una societat inclusiva.
  • Dret al treball digne.
  • Revertir les retallades començant per la darrera reforma laboral.
  • La lluita per la igualtat de gènere és fonamental per assolir la qualitat democràtica.
  • Necessitat d’un contracte polític amb la ciutadania pel treball digne, els drets socials i la democràcia real.

El president de la CONFAVC, Jordi Giró, juntament amb els secretaris generals de CCOO i de la UGT de Catalunya, Joan Carles Gallego i Camil Ros respectivament; el portaveu del grup promotor de la ILP per la renda garantida de ciutadania, Diosdado Toledano, i el president d'Òmnium Cultural, Jordi Cuixart, han explicat aquest argumentari que es resumeix en el lema «Els drets no se suspenen: treball digne, drets socials, democràcia real».

La ciutadania està cridada a sortir els carrers el dia 29 de maig, a les 12 hores, a una manifestació que arrencarà de plaça Urquinaona i arribarà al davant de la Delegació del Govern, a Pla de Palau.

Fins al moment, les entitats que s'hi han adherit són:

CONFAVC, FAVB, CCOO, UGT, Òmnium Cultural, ANC, Assat.50, AICEC-ADICAE, Comissió Promotora de la ILP per una  renda garantida de ciutadania, Taula d'Entitats del Tercer Sector; Súmate, AMI, Avalot, Acció Jove, AJEC, CNJC, Intersindical-CSC

Els partits: ERC, CUP, ICV, PSC.