CONTRA L'ATUR I LA CORRUPCIO

10 de març 2013, 10:42 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 10 de març 2013, 10:52 ]
Manifestación sindical contra la corrupción
Foto: EUROPA PRESS

BARCELONA, 10 Mar. (EUROPA PRESS) -

Unes 20.000 persones segons la Guàrdia Urbana s'han manifestat aquest diumenge als carrers de Barcelona sota el lema 'Contra l'atur i la corrupció. Ni privatitzacions ni retallades', concentració també a Girona, Lleida i Tortosa (Tarragona) i altres ciutats de l'Estat.

Amb pancartes com 'Sense el nostre treball no es mou cap engranatge', 'Contra el saqueig de Mas i Rajoy', 'Sense drets, sense treball, no tinc res', la manifestació ha començat poc després de les 12.00 hores a la plaça Catalunya i ha recorregut Via Laietana fins a la plaça Antonio López.

La protesta s'emmarca en una convocatòria de la Confederació Europea de Sindicats (CES), amb mobilitzacions sindicals a d'altres ciutats europees contra les polítiques d'austeritat i a favor d'una regeneració del sistema polític, que continuaran el pròxim dia 13 amb concentracions a tot Europa.

Els sindicats UGT i CCOO, al costat de la Plataforma Prou Retallades, han impulsat la concentració de la capital catalana, a la qual també han assistit entre d'altres, el líder del PSC, Pere Navarro; el d'ICV, Joan Herrera, i la portaveu del partit, Laia Ortiz; el diputat d'ERC al  Parlament Oriol Amorós i el diputat d'ERC al Govern Joan Tardà.

Al final del recorregut, l'actor Lluís Marco ha llegit un manifest en el qual s'ha demanat més transparència política i la necessitat de regeneració de les institucions, i ha fet referència a alguns casos d'ERO empresarials, com els de Flix i PowerControl.

Agrair a totes les persones del CSDM que heu participat.

Junts podem