CCOO es desmarca del "contracte Mataró"

18 de nov. 2013, 2:55 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 18 de nov. 2013, 2:55 ]

A causa dels canvis que s'han dut a terme en el pacte original, des del sindicat opinem que s'obre la porta a la precarietat laboral

CCOO es desmarca del "contracte Mataró"

La direcció de CCOO del Vallès Oriental - Maresme, després d'analitzar el nou text de l'Acord de mesures de xoc per a la disminució de la desocupació a Mataró", fruit de les consultes fetes al Departament d'Empresa i Ocupació de la Generalitat, hem decidit no renovar el nostre compromís.

El nou text obre la porta a la contractació en precari de forma indefinida. CCOO creiem fermament que la sortida d'una situació desesperada com és l'atur de llarga duració no ha de ser mitjançant la precarietat laboral. Un major de 45 anys no pot viure gaire temps amb 500 € mensuals. Aquest salari el consideràvem suficient mentre estava acotat a un període de contractació d'un any amb deu hores de formació setmanals, cosa que permetia un canvi curricular i l'acumulació d'experiència i formació. Amb els canvis que es fan ara, ens trobem que una persona pot ser contractada indefinidament a mitja jornada, per 500 € mensuals, amb una formació que el treballador quan es torni a trobar a l'atur li pot ser desfasada. Tanmateix, la formació que es donarà no té perquè ser certificable, cosa que no permet el reaprofitament curricular d'aquesta.

També volem fer esment que CCOO considera els marcs de concertació com a espais per superar la legalitat, ja que un acord que no la superi és del tot ineficaç, perquè aplica el que ja hi ha. Pactar conjuntament entre tots els actors un compromís de contractació limitat al temps no incompleix la legalitat.

CCOO estem a favor de les mesures que puguin generar ocupació, però no a qualsevol preu, raó per la qual restarem amatents a la finalització d'aquest acord (30 d'abril del 2014) per incorporar noves clàusules que garanteixin la dignitat de les persones que siguin contractades mitjançant la concertació social. La nostra postura obre la porta a dos supòsits: o recuperar la limitació del contracte al període formatiu d'un any o bé ampliar la jornada laboral que s'ha d'aplicar.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 5 de novembre de 2013