CCOO convoca vaga general en tots els sectors educatius el 24 d’Octubre,

21 d’oct. 2013, 23:13 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 25 d’oct. 2013, 2:43 ]

Convocada per CCOO, USTEC, UGT, CGT i USOC i amb suport del MUCE

24 d'octubre, vaga contra la LOMCE, les retallades i la política educativa del Departament d'Ensenyament

La Federació d'Educació de CCOO de Catalunya, juntament amb USTEC, UGT, CGT i USOC i amb el suport del Marc Unitari de la Comunitat Educativa (MUCE), ha convocat vaga general de l'educació (pública, concertada i privada) per al dijous 24 d'octubre. Aquesta vaga està convocada també a la resta de l'Estat contra la LOMCE i les retallades.

CCOO ha convocat la vaga a la formació professional, al batxillerat, a les escoles oficials d'idiomes, als serveis educatius, a l'ESO, a infantil i primària, al 0-3, a les escoles de música, a les escoles d'art i a les escoles de persones adultes.

CCOO convoca aquesta vaga en contra de les polítiques d'austeritat i retallades a l'educació i contra la contrareforma educativa que el Govern espanyol ha portat al Congrés. La LOMCE és una llei que va contra el professorat, contra els alumnes i estudiants, contra les famílies, contra el personal de suport educatiu, contra la investigació científica...

Aquesta vaga compta amb el suport de tota la comunitat educativa, que ens acompanyarà a la manifestació que sortirà a les 12.30 h de plaça de la Universitat, a Barcelona. Igualment, al llarg del dia hi haurà altres mobilitzacions a la resta de Catalunya.

A partir de les 12.00 h, el secretari general de CCOO de Catalunya, Joan Carles Gallego, i la secretària general de la Federació d'Educació de CCOO de Catalunya, Montse Ros, faran declaracions als mitjans de comunicació a la Ppaça de la Universitat - c/Pelai.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 23 d'octubre de 2013

Agenda:
Dijous 24 d'octubre de 2013
12.30 hores
Plaça Universitat - c/Pelai, BCN

Feu clic per accedir a la recollida d'adhesions a la vaga a l'educació.

També podeu veure:
-el primer comunicat de la vaga a l'educació del 24 d'octubre de 2013

CCOO convoca vaga general en tots els sectors educatius perquè:

Les polítiques d’austeritat són:
  • Injustes amb la immensa majoria de la població, especialment amb la més desfavorida.
  •  Inútils perquè estan aconseguint empitjorar encara més la situació econòmica i social.
  •  Perverses perquè beneficien l’actual poder econòmic, polític i social.
Perquè les contrareformes educatives que planteja el Ministeri i la Conselleria d’Ensenyament són:

•  Inútils perquè no responen a una diagnosi real de l’Educació i no solucionen cap problema  real.
  • Perverses perquè condicionen els drets laborals i salarials del seus treballadors; redueixen els ajuts, els suports educatius, les beques, incrementen les taxes universitàries i posen preu a la Formació Professional.
  •  Injustes  amb la ciutadania que necessita l’educació i amb les persones que hi treballem.
Perquè els pressupostos educatius no deixen de disminuir
Perquè tenim raons sobrades per rebutjar la LOMCE
  • Perquè el dret a l’Educació ha de ser universal.
  • Perquè estimem la nostra llengua i la nostra cultura.
  • Perquè volem educar per a la democràcia i la solidaritat.
  • Perquè volen treballar en dignitat, honestedat des del pluralisme democràtic i el coneixement científic.
  • Perquè cal augmentar la inversió pública en educació, i no seguir retallant-la.
Amb aquesta vaga pretenem aconseguir
  • La retirada de la LOMCE del parlament espanyol.
  • L’aturada de l’aplicació de la LEC: retirada del decret de provisió i plantilles.
  • Uns pressupostos sense retallades. No a les retallades educatives i salarials, per la recuperació de les condicions laborals i la defensa dels nostres llocs de treball.
  • Les substitucions des del 1r. dia, al 100%. Contractacions exclusives de ½ jornada i sencera amb el salari corresponent.
  • La defensa de la immersió lingüística i la llengua catalana.

MANIFESTACIONS

• Barcelona     12:00 - Pl. Universitat fins Pla de Palau (aturada a les 12,30h a Conselleria de Governació)

• Girona           12:00 - Pl. de la Constitució

• Lleida            18:00 - Serveis Territorials fins la Delegació del Govern