Inici‎ > ‎Hospital Sant Jaume‎ > ‎

El 7 de juliol, uns 800.000 treballadors catalans es poden quedar sense conveni col·lectiu

7 de maig 2013, 23:13 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 8 de maig 2013, 0:19 ]

Els secretaris generals de CCOO de Catalunya i UGT de Catalunya expliquen les mobilitzacions previstes davant el bloqueig dels convenis per part de les patronals

Davant el bloqueig de la negociació dels convenis que estan duent a terme les diferents patronals d'un gran nombre de sectors, CCOO de Catalunya i UGT de Catalunya han iniciat una estratègia conjunta de mobilització i pressió per desbloquejar la negociació col·lectiva a Catalunya.

Demà dimecres, 8 de maig, els secretaris generals de CCOO de Catalunya i UGT de Catalunya, Joan Carles Gallego i Josep Maria Àlvarez, respectivament, explicaran en roda de premsa en què consistiran aquestes mobilitzacions, i ho faran després de la reunió que tindrà lloc per la tarda de les direccions d'ambdós sindicats i dels màxims responsables de les diferents federacions sectorials. La roda de premsa està prevista per les 17.30h a la sala de premsa de la seu de CCOO de Catalunya (Via Laietana 16, 5a planta, Barcelona). A les 17.15h els mitjans gràfics que ho desitgin podran prendre imatges de la reunió.

El bloqueig de la negociació dels convenis per part dels empresaris pot deixar el proper mes de juliol uns 800.000 treballadors sense conveni i només amb l'Estatut dels Treballadors i el Salari Mínim Interprofessional (645,40 euros) com a marc legal de referència, després que la Reforma Laboral del Partit Popular hagi permès que desaparegui la vigència d'un conveni col·lectiu quan aquest caduca o és denunciat. Fins ara quedava prorrogat automàticament fins que es signava el següent conveni i era el que es coneixia com a ultraactivitat. Aquesta situació significa un atac sense precedents als drets laborals dels treballadors i les treballadores d'aquest país.

Temes relacionats