Inici‎ > ‎Hospital Sant Jaume‎ > ‎

Conveni de la XHUP 21/5

22 de maig 2013, 1:13 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 4 de juny 2013, 23:23 ]

Comissió Negociadora del Conveni de la XHUP

La representació patronal informa que s’ha aprovat una reducció de tarifes del 4,6% que equival a una reducció del 7,16% de la massa salarial, per la qual cosa és necessari incorporar en el Conveni una reducció salarial equivalent. Per a això proposen que en el nou conveni s’incloguin mesures estructurals i conjunturals:

Mesures estructurals:

• Reducció d’un 5% de tots els conceptes de les taules salarials.
  • Jornada de 1688 hores anuals per als torns de dia i de 1627 hores anuals per a la nit.
  • Desregular la jornada i els descansos perquè sigui aplicable l’Estatut marc a les guàrdies mèdiques.

Mesures conjunturals:

• Suspensió del pagament de l’antiguitat, del SIP i del SIPDP i del plus de vinculació.
  • Suspendre el pagament del 50% de la retribució variable per objectius.
  • Vincular l’altre 50% de la RVO a l’equilibri financer
  • Disminuir les retribucions per un import equivalent a una paga extraordinària.
  • Suprimir el premi de fidelització l’1-1-2014.
  • Incrementar el preu del menjador a 6€

A més han proposat canviar l’estructura del conveni establint unes normes aplicables a tot el sector i altres que hauran de desenvolupades a les diferents empreses.

CCOO ens hem oposat a la plataforma patronal, ja que únicament conté mesures de retallades de sous. La proposta de jornada és una provocació ja que és molt superior a la que havia estat negociada a l’octubre. No acceptarem que es retalli cap paga i qualsevol mesura que s’adopti ha de tenir caràcter temporal i ha de suposar el manteniment de l’ocupació. CCOO hem proposat com a mesura d’estalvi que les empreses retallin els sous dels directius, les quotes que paguen a les organitzacions patronals i les quotes de gabinets jurídics que contracten.

Després d’un recés demanat per la representació patronal, han tornat dient que tenen sensació que és possible arribar a un acord en relació a la retribució variable per objectius i la jornada, encara que han insistit que és necessari implementar les mesures que proposen per garantir la viabilitat econòmica dels centres.

La propera reunió de la Comissió Negociadora serà el dia 28 de maig, en la qual la representació patronal donarà resposta als posicionaments sindicals.

CCOO considerem necessari arribar a un acord per mantenir el Conveni, però no serà a qualsevol preu. Perquè sigui possible l’acord les organitzacions patronals hauran de rebaixar molt les seves pretensions, ja que suposarien una rebaixa salarial molt gran per a uns treballadors que fa anys que suporten congelacions i retallades i que CCOO no estem disposats a assumir.

Barcelona, 21 de maig de 2013

El que havíem negociat a l'octubre .

Quadre comparatiu de la situació a la XHUP en funció de resultat de les negociacions

No acord

Empreses publiques i consorcis:

 Jornada anual: entre 1.688 i 1.708 hores anuals.

 Jornada nit: la mateixa que els torns diürns o, si es fes proporcional, en el millor dels casos, 1.627 hores anuals.

 Flexibilitat: 168 hores anuals.

 ERO per adaptar les plantilles a l’increment de jornada.

Empreses privades:

 No seria d’aplicació cap de les mesures abans esmentades. Però feu memòria i recordeu què ha passat amb altres mesures que no eren d’aplicació directa a les empreses privades i s’han anat aplicant via acord, ERE...; a més, amb la reforma laboral s’ha obert la via del despenjament del conveni.

Acord

Aplicació directa a tot el sector (públiques i privades):

 Jornada anual: 1.647 hores.

 Jornada nit: increment proporcional, que podria estar al voltant de les 1.580 hores.

 Flexibilitat: 85 hores anuals, ja acceptada per les patronals, però que es podria reduir encara més.

 Compromís de no fer cap acomiadament, justificat per l’increment de la jornada.

Barcelona, 28 d’octubre de 2012.

Volen la desaparició de la negociació col·lectiva. Que cap sindicat ni gran ni petit defensi  els drets dels  treballadors.

Defensem els drets laborals dels treballadors i les treballadores d'aquest país.

TOTS JUNTS PODEM .

FotoJornada de lluita pels convenis col·lectius:

.  en defensa de l’ocupació i de les condicions laborals
 .  en defensa d’un sistema sanitari públic i de qualitat

El mateix dia 23, els sectors d’indústria i transport de mercaderies han convocat vaga, i vista la situació general s’ha donat cobertura legal perquè totes les empreses afectades, amb convenis caducats i en ultraactivitat, es puguin afegir a la vaga si així ho decideixen els treballadors i treballadores.

La Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya CONVOCA:
 . concentracions/assemblees informatives als centres de treball
 . distribució d’octavetes a treballadors/es i usuaris/àries
 . recollida de signatures per uns pressupostos socials
 . manifestació sectorial de sanitat, 17.30 h Balmes/Gran Via

per incorporar-nos a la
 . manifestació unitària a les 18 h a plaça de Catalunya/passeig de Gràcia

mobilitza’t!!!

NINGÚ GUANYA TOTS PERDEM

Temes relacionats

Noticies conveni

No deixarem morir el nostre conveni