Inici‎ > ‎Hospital Sant Jaume‎ > ‎

CCOO dóna suport a les mobilitzacions per la defensa de la sanitat a Mataró

17 de des. 2013, 2:37 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 23 de gen. 2014, 0:33 ]

CCOO dóna suport a les mobilitzacions per la defensa de la sanitat a Mataró

Foto

CCOO dóna suport a les mobilitzacions ciutadanes a favor dels professionals de la sanitat als centres d'assistència primària (CAP) de Mataró (barris de Rocafonda i Cerdanyola).

La Unió Intercomarcal Vallès Oriental - Maresme de CCOO, davant de tots els esdeveniments que s'han succeït arran de l'ocupació el passat 8 de gener del CAP Rocafonda pels veïns, volem mostrar la nostra solidaritat amb els ciutadans que han manifestat els seu desacord amb la marxa de professionals i totes les conseqüències que s'estan patint amb les retallades i les externalitzacions de serveis.

Feu clic per veure el posicionament de CCOO del Vallès Oriental - Maresme sobre el suport ciutadà als CAP de Mataró.

Concentració de la plantilla de l'Institut Pere Mata de Reus

Foto

El dimarts, 17 de desembre, els treballadors i treballadores de l'Institut Pere Mata de Reus (carretera de l’Institut Pere Mata, s/n, 43206 Reus, Tarragona) van realitzar una concentració davant de les instal·lacions del centre sanitari per manifestar el seu desacord amb les intencions de l'empresa de rebaixar de nou les seves condicions laborals.

Segons informa el comitè d'empresa, demà dimarts, 17 de desembre, a les 16 hores, els treballadors i treballadores de l'Institut Pere Mata de Reus (carretera de l’Institut Pere Mata, s/n, 43206 Reus, Tarragona) realitzaran una concentració davant de les instal·lacions del centre sanitari amb motiu de la reunió que celebraran els representants dels treballadors i la direcció per manifestar el seu desacord amb les intencions de l'empresa de rebaixar de nou les seves condicions laborals.

Fa diverses setmanes que la direcció de l'Institut Pere Mata va posar damunt de la taula un pla per retallar els salaris, les condicions de treball i els drets a les 600 persones que conformen la seva plantilla. Aquest pla pretén, a dia d'avui, una reducció salarial del 2% i la supressió de complements, eliminació de dies d'assumptes propis i l'increment de la jornada laboral, com a continuació del que ja van sofrir els seus treballadors i treballadores en el període comprès entre el 2011 i el 2013, i que ha suposat una pèrdua de poder adquisitiu aproximadament del 20%.

La política de la direcció de l'Institut ha estat traslladar les retallades sanitàries directament als treballadors i treballadores, sense que existissin causes objectives que ho puguin justificar, ja que els resultats econòmics, malgrat les retallades en matèria sanitària del Govern de la Generalitat, són positius, i s'obtenen beneficis nets entorn dels tres milions d'euros anuals en els últims tres exercicis. Tot això agreujat per la desaparició del conveni de la XHUP, per pèrdua d'ultraactivitat, que era el marc de referència de les relacions laborals i que obliga la representació dels treballadors a pactar les noves condicions que les han de regir a l'empresa a partir del 2014 i mentre no existeixi un conveni sectorial de referència al qual adherir-se, com a resultat de l'última reforma laboral del PP.

Els sindicats presents al comitè d'empresa (CCOO, UGT, CATAC i SATSE) van realitzar assemblees informatives el passat 11 de desembre, on es va decidir la concentració davant de les instal·lacions de l'empresa en suport dels seus representants sindicals, i van manifestar el seu rebuig a les intencions de l'empresa.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 16 de desembre de 2013

Agenda:
Dimarts, 17 de desembre de 2013
A les 16.00 hores
Institut Pere Mata - Ctra. Institut Pere Mata, s/n (Reus)