Inici‎ > ‎Hospital Sant Jaume‎ > ‎

CCOO denuncia que el Consorci Sanitari del Maresme planeja fer definitiva la reducció de llits a l'Hospital de Mataró

23 de jul. 2015, 0:48 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 23 de jul. 2015, 0:55 ]

Ocupant-les amb una part de l'activitat de l'antic Hospital Sant Jaume, que només mantindrà centre de dia i consultes

Segons constata CCOO, el pla d’empresa 2015-2017 que es presenta dimecres 22 de juliol a aprovació del Patronat del Consorci Sanitari del Maresme consagrarà de forma definitiva la reducció de llits hospitalaris a l’Hospital de Mataró, encara que fins ara sempre deien que es tornarien a obrir en funció de necessitats, i la desaparició de l’activitat sociosanitària a l’antic Hospital Sant Jaume, que quedarà reduït a centre de dia i consultes.

En el pla d’empresa presentat, dels 330 llits que es van programar per atendre la població de la seva àrea d’influència quan varen inaugurar l’hospital (uns 205.000 habitants, dels quals 120.000 són a Mataró) actualment l’hospital té 280 llits oberts: 14 són de cures pal·liatives, una activitat sociosanitària procedent de Sant Jaume, 42 de convalescència per al 2015, i 30 llits de psicogeriatria per al 2016, amb la qual cosa l’oferta de llits hospitalaris d’aguts queda reduïda a 194 llits per al 2016.

I com pensen fer-ho? Doncs enviant els malalts a hospitalitzar a casa seva mitjançant l’hospitalització a domicili, l’hospital de dia, la teleconsulta, etc., i fent que siguin les famílies dels malalts les que facin de personal hospitalari, i repercutint a la resta de dispositius assistencials (centres de primària, SEM, PADES, etc.) la càrrega de treball. Volen fer 300 intervencions quirúrgiques més a l’any, però no diuen quines. Segur que també fan servir criteris economicistes per definir quines intervencions faran.

L’activitat sociosanitària a l’Hospital de Mataró fa que s’improvisin espais per a les activitats complementàries, com teràpia ocupacional o fisioteràpia, que es fan en condicions precàries, cosa que afecta els usuaris i el personal. CCOO considera que l’activitat sociosanitària necessita espais adequats. A més, davant les propostes que s’estan fent de privatització de l’activitat es demostra que aquesta és una activitat rendible i que no és el sociosanitari el culpable dels mals del Consorci. Mataró no es pot permetre una rebaixa com aquesta a la seva sanitat.

Per tot això, i per ampliar informació, des de la Federació de Sanitat de CCOO del Vallès Oriental - Maresme - Osona convoquem roda de premsa avui dimarts, 21 de juliol, a les 17.30 h, a la seu del sindicat a Mataró (c/Castaños, 120).

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 21 de juliol de 2015

Ocupant-los amb una part de l'activitat de l'antic Hospital Sant Jaume, que només mantindrà centre de dia i consultes

Roda de premsa a CCOO de Mataró per denunciar que el Consorci Sanitari del Maresme pretén fer definitiva la reducció de llits a l'Hospital de Mataró

Foto Ahir dimarts la Unió i la Federació de Sanitat de CCOO del Vallès del Oriental - Maresme - Osona vam fer una roda de premsa per informar i denunciar el pla d’empresa 2015-2017, que es presenta dimecres, 22 de juliol, a aprovació del Patronat del Consorci Sanitari del Maresme i que consagrarà de forma definitiva la reducció de llits hospitalaris a l’Hospital de Mataró, encara que fins ara sempre deien que es tornarien a obrir en funció de les necessitats, i la desaparició de l’activitat sociosanitària a l’antic Hospital Sant Jaume, que quedarà reduït a centre de dia i consultes.
En el pla d’empresa presentat, dels 330 llits que es van programar per atendre la població de la seva àrea d’influència quan varen inaugurar l’hospital (uns 205.000 habitants, dels quals 120.000 són a Mataró) actualment l’hospital en té 280 d'oberts: 14 són de cures pal·liatives, una activitat sociosanitària procedent de Sant Jaume, 42 de convalescència per al 2015, i 30 llits de psicogeriatria per al 2016, amb la qual cosa l’oferta de llits hospitalaris d’aguts queda reduïda a 194 llits per al 2016.

LINK DE CAPGROS: