Inici‎ > ‎

Hospital Sant Jaume

personal a jornada programada o amb contracte a temps parcial indefinits pugui millorar la seva situacióI també volem que per a les suplències es faci el mateix

15 de jul. 2016, 2:46 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 15 de jul. 2016, 2:48 ]

Benvolgudes companyes i companyes.

Des del principi, la gent de CCOO venim barallant per aconseguir que el personal a jornada programada o amb contracte a temps parcial indefinits pugui millorar la seva situació accedint a contractes de jornada complerta en les vacants que van quedant tant al nostre centre com a qualsevol altre centre del Consorci doncs som la mateixa empresa.

A poc a poc anem aconseguint que algunes companyes millorin però nosaltres el que volem és que s'estableixi un nou sistema objectiu i igualitari per obtenir aquestes millores. I també volem que per a les suplències es faci el mateix, donat la feina a les companyes per antiguitat en l'empresa.
Seguirem lluitant per tots els mitjans fins aconseguir-ho.

CCOO denuncia que el Consorci Sanitari del Maresme planeja fer definitiva la reducció de llits a l'Hospital de Mataró

23 de jul. 2015, 0:48 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 23 de jul. 2015, 0:55 ]

Ocupant-les amb una part de l'activitat de l'antic Hospital Sant Jaume, que només mantindrà centre de dia i consultes

Segons constata CCOO, el pla d’empresa 2015-2017 que es presenta dimecres 22 de juliol a aprovació del Patronat del Consorci Sanitari del Maresme consagrarà de forma definitiva la reducció de llits hospitalaris a l’Hospital de Mataró, encara que fins ara sempre deien que es tornarien a obrir en funció de necessitats, i la desaparició de l’activitat sociosanitària a l’antic Hospital Sant Jaume, que quedarà reduït a centre de dia i consultes.

En el pla d’empresa presentat, dels 330 llits que es van programar per atendre la població de la seva àrea d’influència quan varen inaugurar l’hospital (uns 205.000 habitants, dels quals 120.000 són a Mataró) actualment l’hospital té 280 llits oberts: 14 són de cures pal·liatives, una activitat sociosanitària procedent de Sant Jaume, 42 de convalescència per al 2015, i 30 llits de psicogeriatria per al 2016, amb la qual cosa l’oferta de llits hospitalaris d’aguts queda reduïda a 194 llits per al 2016.

I com pensen fer-ho? Doncs enviant els malalts a hospitalitzar a casa seva mitjançant l’hospitalització a domicili, l’hospital de dia, la teleconsulta, etc., i fent que siguin les famílies dels malalts les que facin de personal hospitalari, i repercutint a la resta de dispositius assistencials (centres de primària, SEM, PADES, etc.) la càrrega de treball. Volen fer 300 intervencions quirúrgiques més a l’any, però no diuen quines. Segur que també fan servir criteris economicistes per definir quines intervencions faran.

L’activitat sociosanitària a l’Hospital de Mataró fa que s’improvisin espais per a les activitats complementàries, com teràpia ocupacional o fisioteràpia, que es fan en condicions precàries, cosa que afecta els usuaris i el personal. CCOO considera que l’activitat sociosanitària necessita espais adequats. A més, davant les propostes que s’estan fent de privatització de l’activitat es demostra que aquesta és una activitat rendible i que no és el sociosanitari el culpable dels mals del Consorci. Mataró no es pot permetre una rebaixa com aquesta a la seva sanitat.

Per tot això, i per ampliar informació, des de la Federació de Sanitat de CCOO del Vallès Oriental - Maresme - Osona convoquem roda de premsa avui dimarts, 21 de juliol, a les 17.30 h, a la seu del sindicat a Mataró (c/Castaños, 120).

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 21 de juliol de 2015

Ocupant-los amb una part de l'activitat de l'antic Hospital Sant Jaume, que només mantindrà centre de dia i consultes

Roda de premsa a CCOO de Mataró per denunciar que el Consorci Sanitari del Maresme pretén fer definitiva la reducció de llits a l'Hospital de Mataró

Foto Ahir dimarts la Unió i la Federació de Sanitat de CCOO del Vallès del Oriental - Maresme - Osona vam fer una roda de premsa per informar i denunciar el pla d’empresa 2015-2017, que es presenta dimecres, 22 de juliol, a aprovació del Patronat del Consorci Sanitari del Maresme i que consagrarà de forma definitiva la reducció de llits hospitalaris a l’Hospital de Mataró, encara que fins ara sempre deien que es tornarien a obrir en funció de les necessitats, i la desaparició de l’activitat sociosanitària a l’antic Hospital Sant Jaume, que quedarà reduït a centre de dia i consultes.
En el pla d’empresa presentat, dels 330 llits que es van programar per atendre la població de la seva àrea d’influència quan varen inaugurar l’hospital (uns 205.000 habitants, dels quals 120.000 són a Mataró) actualment l’hospital en té 280 d'oberts: 14 són de cures pal·liatives, una activitat sociosanitària procedent de Sant Jaume, 42 de convalescència per al 2015, i 30 llits de psicogeriatria per al 2016, amb la qual cosa l’oferta de llits hospitalaris d’aguts queda reduïda a 194 llits per al 2016.

LINK DE CAPGROS:

Avui hem signat el Conveni Col·lectiu de tota la sanitat concertada

29 de maig 2015, 3:26 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 29 de maig 2015, 3:27 ]

Benvolguts/des

Després de sis anys i mig, avui hem signat el Conveni Col·lectiu de tota la sanitat concertada, conforme a la proposta que vam aprovar en la nostra Assemblea de Delegats.

Recuperem les taules salarials del Conveni XHUP del 2008 i avancem en les condicions que s'assenyalaven en la proposta afegint altres que podreu trobar al llarg del redactat.

El Conveni es l’inici per recuperar les condiciones que teníem en el VII Conveni XHUP.

S'ha treballat i s'ha fet tot el possible per aconseguir els objectius unitaris, i des de la unitat, per tenir una regulació marc del sector.

El Conveni és de mínims i garanteix les millors condicions superiors i globals que disposeu en la vostra empresa perquè al llarg d'aquests anys les heu treballat i lluitat. També obliga a negociar en el si de l'empresa, si és el cas, l'aplicació de la pujada de tarifes a aquelles entitats que no van estar afectades per les retallades legislades en decrets.

Hem intentat superar les dificultats de negociació que s'han anat acumulant i que ha enviat en orris les mateixes en altres ocasions. La persistència de les retallades, l'aplicació de decrets insalvables jurídicament, la Reforma Laboral i els desequilibris que va legislar a favor dels empresaris i l'alta complexitat de l'àmbit sectorial, han requerit de nosaltres i de la resta de la part social un esforç addicional i un compromís de garantia de condicions laborals amb tots els treballadors/es, 80.000 aproximadament, que conforma el sector concertat de Catalunya.

Recuperem el Conveni Col·lectiu Sectorial i, amb ell, l'eina fonamental que ens permetrà en els propers anys créixer en drets i millorar les nostres condicions de vida i de treball, ens fa més forts a tots els treballadors/es de la sanitat concertada front les empreses i enfront dels polítics de torn.

El nostre agraïment a tots els companys i companyes i delegats/des que al llarg d'aquests anys han lluitat per la consecució d'aquest conveni, especialment a la direcció federativa anterior i a tota la nostra comissió negociadora i persones que han col·laborat de forma persistent, perquè amb el seu treball, coneixement i interès han estat els autèntics protagonistes.

Salut.

VISCA CCOO

1 de Maig del 2015

30 d’abr. 2015, 16:51 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 4 de maig 2015, 23:04 ]

'Precarietat és explotació. Treball i salaris dignes + protecció social'

1 de Maig del 2015

El Primer de Maig, CCOO torna a reclamar polítiques al servei de la ciutadania. Amb el lema "Precarietat és explotació. Treball i salaris dignes + protecció social" cal reivindicar amb força unes polítiques que estiguin al servei de la ciutadania i que defensin i reconstrueixin el nostre malmès estat del benestar. Calen governs que siguin al costat de les persones i contra les retallades que han provocat una progressiva pèrdua del poder adquisitiu de la gent treballadora,  dels pensionistes, de les persones que es troben a l’atur i de totes aquelles que ja han esgotat les prestacions, que són desenes de milers i van en augment.

CCOO convoca els treballadors i les treballadores a participar en les manifestacions del Primer de Maig, que tindran lloc a les principals ciutats de Catalunya.

Barcelona, 11.30 hores. Ronda de Sant Pere / passeig de Gràcia.
Girona, 12.00 hores. Plaça de la Independència.
Tàrrega, 12.30 hores. Plaça Riambau.
Tarragona, 12.00 hores. Plaça Imperial Tàrraco.
Tortosa, 12.00 hores. Plaça del Carrilet.

Sabadell, 29 d'abril, 18.00 hores. Plaça del Doctor Robert.

Feu clic per veure:
- el manifest unitari de l'1 de Maig del 2015 "Precarietat és explotació. Treball i salaris dignes + protecció social"
- el cartell de l'1 de Maig del 2015 "Precarietat és explotació. Treball i salaris dignes + protecció social"
- el full volant de l'1 de Maig del 2015 "Precarietat és explotació. Treball i salaris dignes + protecció social"
- el calendari del maig de la cultura i el treball
- l'article '1 de Maig: nova reivindicació vella' al blog de Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya
- les declaracions de Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya, efectuades a la roda de premsa feta a la seu de CCOO el 29 d'abril de 2015

Milers de persones al carrer: fotografies i vídeo

Manifestacions reivindicatives del Primer de Maig de 2015

Foto El divendres 1 de maig de 2015, CCOO de Catalunya havia convocat diferents manifestacions amb UGT a Barcelona, Girona, Tàrrega, Tarragona i Tortosa, per reivindicar especialment que 'Precarietat és explotació. Treball i salaris dignes + protecció social'.

A Barcelona, prop de 60.000 persones caminaven al migdia des de la Ronda Sant Pere amb Passeig de Gràcia, per la Via Laietana, fins l'Avinguda de la Catedral.

Feu clic per veure:
-les fotografies de la manifestació del Primer de Maig de 2015 a Barcelona
-el vídeo de la manifestació del Primer de Maig de 2015 a Barcelona, amb declaracions de Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya
-el discurs de Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya, a la manifestació del Primer de Maig de 2015 a Barcelona

Reunió amb la Cap de RRHH de la nostra empresa

13 de febr. 2015, 2:24 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 13 de febr. 2015, 2:24 ]

NOTA INFORMATIVA
El passat 10 de febrer, les delegades i delegats de CCOO varem mantenir una reunió amb la Cap de RRHH de la nostra empresa, Sra. Johanna Cáceres.
Vam tractar els següents temes:

1- Calendari anual per al personal de jornada programada.
Manifestem a la Sra. Cáceres que tot el personal de la plantilla té el dret legal de tenir un calendari laboral de tot l’any amb la jornada establerta amb la excepció legal del 10% de jornada per distribució irregular. En aquests moments això no es produeix i s’està lliurant al personal un calendari cada mes per al mes següent.
Hem exigit que es faci com marca la Llei.

2- Prioritat en l’ordre per la cobertura de vacants o IT de llarga durada. Preguntem quin criteri s’utilitza i ens diu que actualment és l’antiguitat a l’empresa. Informem que aixó no s’està complint i li hem demanem que es facin llistes del personal per ordre d’antiguitat que siguin públiques per tal que tothom pugui saber en quin lloc està.
La Sra. Caceres ha manifestat que s’encarreguen les supervisores i les cap d’àrea de decidir qui ocupa aquests llocs.

3- Situació de psicogeriatria a Sant Jaume i càrregues de treball en Sant Jaume i Sant Josep.
Comuniquem que a psicogeriatria la situació ha arribat al límit i que cal posar remei immediatament. Fa temps que estem intervenint per que es realitzi un estudi de riscos psicosocials i de càrregues de treball. Hem fet entrevistes al servei de prevenció i peticions a RRHH.
Ens informa que a finals de febrer s’iniciarà a psicogeriatria l‘avaluació psicosocial l’avaluació de càrregues de treball, per estendre’s tot seguit a tots dos centres.
Afegim que malgrat això necessitem solucions immediates i es va comprometre a parlar-ho amb la cap d’àrea i a reunir-se amb el comitè de seguretat i salut.

4- Cobertures urgents en cap de setmana.
Informem dels problemes que hi ha per suplir absències sobtades en cap de setmana i va manifestar que és responsabilitat de la supervisora, que està en l’Hospital, i que tenen l’obligació de fer la seva feina.
En cas de voler fer qualsevol comentari, poseu-vos en contacte amb nosaltres.
ccoocsdm@gmail.com

Mataró, 12 de febrer de 2015

Mediació Departament de Treball

17 de des. 2014, 4:13 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 17 de des. 2014, 4:21 ]

El 16 de desembre de 2014, prèvia consulta amb la comissió negociadora del conveni col·lectiu del SISCAT, acordem amb l’ UGT de Sanitat sol·licitar una mediació al Departament d’Empresa i Ocupació, document que us annexem, la finalitat del qual és forçar una nova reunió de la Mesa Negociadora.

Les dificultats amb les quals s'han desenvolupat fins ara les negociacions, i el poc temps que han durat les mateixes, ens ha fet considerar que, efectivament, s'ha vulnerat el principi de bona fe amb que les parts han d'afrontar la negociació col·lectiva.

Els motius que ens han portat a prendre aquesta decisió de forma conjunta han estat varis, però, principalment, que la negociació sectorial i el conveni no caigui en el més absolut buit, que aquesta Mesa tingui la continuïtat necessària perquè puguem fer front a la pressions de la patronal, que pressiona i molt a tots els treballadors i treballadores, vertebrant tota la negociació amb un ús abusiu de la Reforma laboral i l'article 41 de l'ET en totes i cadascuna de les entitats o empreses, de manera que ens afebleix com a professionals i com a sector.

Queda pendent abordar conjuntament i el més aviat possible, uns objectius clars, per si els que teníem no ho eren, i una estratègia per aconseguir-los en el marc de la negociació col·lectiva

Barcelona, 17 de desembre de 2014

ASSEMBLEA 19/11/2014

19 de nov. 2014, 23:04 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 19 de nov. 2014, 23:16 ]

Companys i companyes,

tal com hem quedat a l'assemblea , a la reunió de la comissió negociadora hem manifestat el nostre rebuig a la proposta patronal. SATSE i MC també han estat en contra. UGT resta pendent de fer l'assemblea però tampoc estan d'acord (han fet roda de premsa aquesta tarda per pronunicar-se en contra) Les patronals han manifestat que mantenen la seva voluntat de continuar negociant i els sindicats ens hem compromés en el mateix sentit. El president de la negociadora ha demanat un temps i després valora de fer una roda de contactes amb les parts.
Continuarem informant

Salutacions cordials

NEGOCIACIÓ DEL CONVENI

13 de nov. 2014, 23:30 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 17 de nov. 2014, 2:23 ]

NEGOCIACIÓ DEL CONVENI

Davant les diferents informacions i comentaris que estan apareixent sobre la negociació del conveni col·lectiu, volem manifestar-vos la postura al respecte que hem consensuat a CCOO:

1.          Recuperació del contingut del VII Conveni de la XHUP amb l’actualització i adaptació a la normativa legal actual pel que es refereix a les guàrdies, recuperant el 5%, les pagues i la jornada. Taules salarials de 2008 com a referència.

2.          Recuperar el 100% de les DPO’s, treure el absentisme de les DPO per doble penalització, recuperar la carrera professional i creació del nivell D als grups 3 a 7.

3.          Reconeixement de les especialitats d’infermeria.

4.          Acumulació automàtica de les 20 hores anuals de formació que reconeix l’ET.

Els sindicats presents a la mesa (MC, UGT, SATSE i CCOO) hem decidit mantenir una postura unitària per part de tots els sindicats davant els reptes. També s’ha acordat que en cas que algun comitè d’empresa sigui cridat a renegociar les condicions laborals al seu centre, la resposta serà que mentre es mantingui la negociació de conveni no es negociarà en els centres de treball.

HA ARRIBAT EL MOMENT DE RECUPERAR TOT ALLÒ QUE ENS HAN PRES.

CCOO al control parlamentari al Govern del dia 25 de juny

7 de jul. 2014, 3:16 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 7 de jul. 2014, 3:16 ]

CCOO al control parlamentari al Govern del dia 25 de juny

Companys i companyes,

Com ja hem fet altres vegades, el dia 25 de juny alguns companys i companyes vam anar a la sessió de control parlamentari al Govern. Vam poder comprovar com les interpel·lacions que diputats de diferents grups van dirigir al Conseller de Salut quedaven sense una resposta clara; el to que va utilitzar no mereix qualificació, el podeu comprovar personalment perquè les sessions queden gravades.

El dia 27 de juny expirava el plaç de tres mesos que s'havia acordat dins el Ple per fer una valoració seriosa de què es pensa fer a Lleida amb el famós “ens”. Se'ns diu que hi ha hagut participació de totes les parts implicades però l’opacitat torna a ser protagonista.

El Conseller reivindica que no vol privatitzar els serveis sanitaris, però el que veiem no ens tranquil·litza, ens al contrari. Si no tenim la informació que demanem hem de pensar que alguna cosa ens amaguen. Ens demana confiança però no tenim elements per confiar: massa vegades ens han volgut enganyar.

Després de la sessió de control ens vam reunir amb els responsables sectorials de salut de tots els grups excepte el PP. Tampoc era la primera vegada que demanàvem per parlar amb els representants de la ciutadania i exposar-los les nostres preocupacions respecte de la deriva que porta el sistema sanitari públic de Catalunya en els últims anys.

Com altres vegades els vam demanar ajut per frenar els intents privatitzadors i l'espoli que pateix el sistema públic. Els hi vam exposar com veiem la situació: amb el suposat objectiu de millorar l'eficiència en la gestió i amb la crisi com excusa ens estan canviant el model sanitari sense debat ni participació de la ciutadania. El que passa a Lleida, Tarragona o Girona només son alguns exemples. Es canvien normes que permeten “participació” de capital privat. Amb diners públics es fan grans negocis privats. Tot el que veiem ens du a pensar que el que pretenen és, justament, evitar el “control” de l'ús que se'n fa dels diners públics. Massa casos de corrupció surten a la llum, i no son tots. La degradació del sistema cada dia és més evident. Aquests dies hem vist com es tanquen plantes dels hospitals de l’ICS alhora que es deriva la seva activitat a centres privats. No tenim res en contra que hi hagi sanitat privada sempre que es juguin els seus diners, no els de tots.

Continuarem denunciant totes les “irregularitats” de les que en som coneixedors, creiem que la ciutadania ha de saber el que esta passant i, per això, també vam exigir als diferents grups la seva implicació perquè el debat es faci en seu parlamentaria; si els governants estan canviant el model els ciutadans i les ciutadanes tenen dret a saber-ho. Aquesta també és la nostra responsabilitat.

M. Carme Navarro
Secretaria general

Veure en pdf

Des de la Plataforma pel Dret a la Salut en la que CCOO també hi som, es convoquen concentracions a tots els hospitals i centres sanitaris arreu del territori català. divendres dia 20 a les 12 hores.

19 de juny 2014, 2:24 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 22 de juny 2014, 23:06 ]

Avui divendres, Concentracions als centres sanitaris de Catalunya

FotoAvui diversos centres sanitaris de Catalunya, convocats per la Plataforma per la Defensa de la Salut, de la qual CCOO forma part, han fet concentracions en defensa d'una sanitat pública de qualitat, en les quals han participat treballadors, usuaris, entitats veïnals, etc. A Lleida a les reivindicacions que són comunes a tota la sanitat catalana s'ha afegit l'oposició a la creació d'un nou ens gestor que té com a únic objectiu la fragmentació de l'Institut Català de la Salut.

Feu clic per veure les fotografies de les concentracions

Companys i companyes,

Des de la Plataforma pel Dret a la Salut en la que CCOO també hi som, es convoquen concentracions a tots els hospitals i centres sanitaris arreu del territori català.  La convocatòria és tant per treballadors i treballadores com per la ciutadania.  La propera convocatòria és pel proper divendres dia 20 a les 12 hores.

A les xarxes socials podeu utilitzar els següents hastags: #20J  #EsPublicEsTeu #retalladesperprivatitzar

Contra les retallades en condicions laborals i drets socials

Mobilitza’t  !!!

la Plataforma pel Dret a la Salut per demà dia 20 de juny, a les 12 h  a l'Hospital de Vall d'Hebron.

Continuem lluitant en contra del desmantellament de l' ICS a LLeida !!!, per aquest motiu  US CONVOQUEM EL DIA 25, A LES 9 DEL MATI DAVANT DEL PARLAMENT DE CATALUNYA, aquest dia hi haurà sessió de control al Govern i alguns grups parlamentaris faran preguntes al Govern al respecte.

ES IMPORTANT QUE ELS DELEGATS I DELEGADES DE CCOO MANIFESTEM EL NOSTRE REBUIG AL DESMANTELLAMENT DE L' ICS I A LA PRIVATITZACIÓ DE LA SANITAT.

US ESPEREM A TOTS I TOTES !

La Plataforma pel Dret a la Salut, de la qual forma part CCOO, es concentrarà demà per una sanitat pública

Concentració a l'Hospital de la Vall d'Hebron i altres centres sanitaris de Catalunya

divendres, 20 de juny, CCOO, juntament amb plataformes, entitats i col•lectius per la defensa del dret a la salut i per la sanitat pública i sense exclusions, farem una concentració a l’Hospital de la Vall d’Hebron de Barcelona (a les 12.00 h a les escales de l’Hospital General). La mobilització també tindrà lloc aaltres centres sanitaris d’arreu de Catalunya.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 19 de juny de 2014