Inici‎ > ‎Hospital de Mataró‎ > ‎

MEDIACIÓ DEL CONVENI DE LA XHUP. 11/6/2013

12 de juny 2013, 8:47 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 14 de juny 2013, 0:32 ]

A les 6 del matí ha finalitzat la mediació del conveni de la XHUP al Departament de Treball. Us adjuntem l'acta de la mediació i la proposta del mediador.

la proposta del mediador no recull les nostres postures pero es el final de la negociació i sobre aquesta mediació s'ha de decidir.

Aquest matí els delegats de CCOO hem realitzat una assemblea per valorar la proposta del mediador i definir la nostra estratègia. En resum, la proposta del mediador recull el següent:

JORNADA: 1668 hores el torn dia i 1562 el torn de nit (de dia 48 hores més i de nit igual que ara). Els 3 dies de lliure disposició queden com a jornada treballada i no descompten.
Les guàrdies no seran hores extres i per tant no cotitzaran a la seguretat social com a tals (sentència de Sant Pau).
Pels grups 4 a 7 màxim del 5% de jornada de distribució irregular.
Els contractes de jornada parcial mantindran els salaris augmentant la jornada proporcionalment.

REDUCCIÓ SALARIAL: reducció del 5% en tots els conceptes salarials excepte les guàrdies i les DPO a partir de l'1 de gener i fins el 31/12/2014. Aquesta reducció no es pot afegir a qualsevol altre reducció. En el nostre cas ja ens el treuen des del 2010. En cas de sentència favorable als treballadors respecte del cobrament del 5% ens haurien d'abonar el corresponent a 2010, 2011  i 2012, encara que els publics ho tenim malament.

DPO: un sol pagament anual a totes les categories per import en funció de l'equilibri pressupostari fins el 100% del l'import de les mateixes.

CARRERA PROFESSIONAL: els nivells A i B reconeixement i abonament dels imports. Els nivells C i D reconeixement i suspensió de l'abonament. Qui ja els tingui els continuarà cobrant.

INCAPACITAT TEMPORAL: igual que els empleats de la Generalitat ho tenen regulat.

TIQUET MENJADOR: 4 € pels treballadors de torn partit i 6 € la resta de personal (ara 3,29 €). El personal de guàrdia no paga.

PREMI DE FIDELITZACIÓ: no es pot canviar per compensació en metàlic excepte que ho autoritzi la comissió paritària.

ULTRAACTIVITAT DEL CONVENI: fins el 31/12/2015, data en que s'haura de fer obligatoriament medicació al TLC. (el que fa que no quedem sense conveni).

ELS DELEGATS DE CCOO HEM DECIDIT QUE  AQUESTA PROPOSTA ES POSI A REFERENDUM DE TOTS  ELS TREBALLADORS DEL SECTOR.
EL VOSTRE VOT SERA DECISIU.

Farem una assemblea informativa aquesta setmana que ve, pendent de concretar el dia, i us informarem deseguida de quin dia farem el referendum.

Ċ
CCOO Consorci Sanitari del Maresme,