Inici‎ > ‎

Hospital de Mataró

CCOO de Catalunya mostra el seu rebuig més enèrgic contra la barbàrie terrorista que ha tornat a colpejar Barcelona i traslladem el nostre suport a les víctimes i les seves famílies

18 d’ag. 2017, 5:33 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 18 d’ag. 2017, 5:34 ]

CCOO de Catalunya vol mostrar el seu rebuig més enèrgic contra els autors del terrible atemptat terrorista que ha tingut lloc al centre de Barcelona  i que ha provocat un gran nombre de  morts i ferits.

CCOO  dona el seu suport a les víctimes i a les seves famílies d’aquesta barbàrie terrorista, i mostra el seu condol més sentit per les víctimes mortals.

CCOO de Catalunya posa a disposició de les institucions la seva organització per tot allò que es consideri oportú que pot aportar el nostre sindicat.

Exigim rectificació pública del Conseller de Salut Toni Comín

25 de gen. 2017, 1:47 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 1 de febr. 2017, 0:59 ]

Per tenir el pacient més “a la vista”

La Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya exigeix una rectificació pública del conseller de Salut Toni Comín quan diu que les lliteres als passadissos són decisió de la infermera

Davant les declaracions del conseller de Salut de la Generalitat, Toni Comín, on afirma que, en ocasions, el fet de tenir pacients a lliteres en els passadissos dels serveis d’urgències és per decisió de la infermera que vol tenir el pacient més “a la vista”, des de la Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya exigim una rectificació pública.

En primer lloc, perquè el fet de tenir pacients als passadissos no agrada a cap professional de la salut, i molt menys als professionals d’infermeria. Això és conseqüència d’uns dèficits estructurals dels diferents sistemes, que es veuen agreujats per totes les retallades que des de l’any 2012 el nostre sistema de salut està patint.

Volem recordar que tampoc hi ajuda els més de 10.000 professionals de la salut perduts ni els més de 1.000 llits tancats. És evident que, si obrim llits i contractem professionals, es podrien drenar molt millor i molt més ràpid els usuaris “aparcats” als serveis d’urgències, molts d’ells als passadissos.

Aprofitem per reiterar que el passadís d’un servei d’urgència és el lloc menys idoni per atendre als pacients, ja que se’ls hi ha d’administrar medicació, cal donar cobertura a les necessitats més bàsiques, i perden tota la intimitat. En definitiva, no només no donem una assistència de qualitat sinó que fem que els pacients perdin la seva dignitat.

Els professionals de la salut no poden posar més de la seva part de tot el que ja vénen fent, per la qual cosa, des de CCOO exigim inversió urgent.

Reunió amb el Conseller Toni Comín

En concret hem estat diverses organitzacions que havíem fet comunicats de premsa tot contestant a les seves declaracions sobre la decisió d'infermeria de col.locar els pacients als passadissos d'urgències dels hospitals.
Des de CCOO li hem reclamat el mateix que contenia el comunicat de premsa nostre i que està penjat a la web. La resta d'organitzacions s'han pronunciat en el mateix sentit.
S'ha disculpat en diverses ocasions, però li hem exigit que aquestes disculpes havien de ser públiques. Unes hores més tard, ja a la tarda ha emès el comunicat que teniu copiat a continuació.

Comunicat del Departament de Salut sobre infermeria

El conseller de Salut, Antoni Comín, s’ha reunit amb representants de diverses organitzacions del col·lectiu professional d’infermeria i d’auxiliars d’infermeria: Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya; Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona; Federació d'Associacions Professionals d'Infermeria de Catalunya (FAPIC); Sindicat d’Infermeria (SATSE) de Catalunya; Federació de Sanitat de Comissions Obreres (CCOO); Unió General de Treballadors de Catalunya UGT-Sanitat; Candidatura Autònoma de Treballadors i Treballadores de l'Administració de Catalunya CATAC-Sanitat; Federació d’Empleats Públics – Unió Sindical Obrera de Catalunya (FEP-USOC), i Sindicat de Tècnics d’Infermeria (SAE).

L’objectiu de la trobada era donar resposta als comunicats on aquestes organitzacions demanaven una rectificació pública del contingut d’una entrevista del conseller en un mitjà de comunicació escrit, en la qual afirmava que en ocasions les infermeres decideixen mantenir els pacients en els passadissos del servei d’urgències per garantir millor la seguretat clínica del pacient.

El conseller ha assumit que aquesta resposta facilitava i donava peu a interpretacions com la que s’ha fet de manera generalitzada des del col·lectiu, d’acord amb la qual la infermeria seria la responsable de la situació injustificable en què es troben avui molts pacients dels serveis d’urgències hospitalàries, que han d’esperar llargues estones al passadís en condicions inacceptables de manca d’intimitat. Una interpretació que explicaria perfectament la reacció de rebuig, decepció o frustració que s’ha manifestat durant els darrers dies.

El conseller ha volgut aclarir que les seves reflexions no pretenien atribuir cap culpa ni cap responsabilitat al col·lectiu d’infermeria sobre l’actual situació de les urgències d’alguns hospitals. Ben al contrari, tenien una voluntat exculpatòria, en tant que la referència a la seguretat clínica pretenia transmetre que la infermeria sempre exerceix amb responsabilitat la seva complexa tasca als serveis d’urgències.

Fet aquest aclariment, el conseller ha reconegut la inoportunitat i la inexactitud de la seva resposta en el referit mitjà de comunicació. En aquest sentit, s’ha disculpat de manera explícita per l’impacte que aquesta declaració ha tingut en l’estat d’ànim del col·lectiu d’infermeria. I ha lamentat que aquestes reflexions hagin estat rebudes com una falta de reconeixement cap a la infermeria i cap a l’esforç que està fent en aquests moments de l’any –i de manera repetida des de fa molts anys- en què la pressió assistencial de les urgències és màxima.

Així mateix, ha reiterat el seu compromís amb el col·lectiu d’infermeria, que s’ha anat expressant en totes les polítiques del Departament des de l’inici del mandat.

Agraïm el recolzament a tots els que ens heu votat

26 de maig 2016, 5:40 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 26 de maig 2016, 7:22 ]

Companyes i companys,

Amb una participació de 559 persones, el resultat de les eleccions d'ahir ha estat el següent:

CATAC 13 delegats/des

MC        6 delegats/des

CCOO   4 delegats/des

Felicitem els guanyadors i us agraïm el recolzament a tots els que ens heu votat: hem millorat els nostres resultats gràcies a vosaltres.

Ara toca posar-nos a treballar per millorar les condicions del conjunt de la plantilla i així aconseguir que la propera vegada us animeu a votar i augmenti la participació.

Ens posem a la vostra disposició per a tot allò que necessiteu consultar o demanar. Esperem les vostres comunicacions per correu, telefònicament o en el nostre local de soterrani -2.

EL NOSTRE COMPROMÍS DEFENSAR LA TEVA PARAULA

11 de maig 2016, 0:24 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 11 de maig 2016, 0:24 ]

EL NOSTRE COMPROMÍS DEFENSAR LA TEVA PARAULA I FER-LA UN CRIT DE LLUITA QUAN CALGUI.

COMPROMÍS DE CCOO DE TRANSPARÈNCIA TOTAL EN LES NOSTRES COMUNICACIONS I ACCIONS.

PER DEFENSAR ELS DRETS QUE ENS RECONEIXEN ELS CONVENIS, PACTES I ACORDS.

POTENCIAR EL COMPLIMENT DE LES NORMES DE SALUT LABORAL. NO TREBALLAR AMB MATERIAL DETERIORAT O PERILLÓS.

PER DEFENSAR ELS DRETS DE TOTES LES PERSONES DE QUALSEVOL CATEGORIA.

PER PREVENIR I EVITAR L’ ACCIDENTALITAT I LES MALALTIES PROFESSIONALS, POTENCIANT LA REALITZACIÓ DE LES AVALUACIONS DE RISC I PROPOSANT ACCIONS DE MILLORA.

REGULARITZACIÓ DE LA CONTRACTACIÓ EN CAS DE CONVOCATÒRIA DE PLACES. IGUALTAT D’OPORTUNITATS.

AMPLIACIÓ DE L’HORARI DEL MENJADOR, AL SOPAR.

FORMACIÓ HOMOLOGADA PER A TOTS ELS COL·LECTIUS.

UNIFORMES DIGNES PER A TOTS I TOTES

VETLLAR PEL COMPLIMENT DELS “RATIS” DE PLANTILLA I LA SEVA COBERTURA.

A CCOO VOLEM PROTEGIR LA NEGOCIACIÓ COL·LECTIVA PER FER SENTIR LA VEU I LA FORÇA DELS QUE TREBALLEM PER UNA SANITAT PÚBLICA I DE QUALITAT.

Reunió informativa el proper dilluns 29 de juny a la sala d'actes de l'hospital i el proper dimarts 30 de juny a la capella de sant jaume

27 de juny 2015, 21:49 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 11 de maig 2016, 0:11 ]

Benvolgudes companyes, benvolguts companys.

el proper dilluns 29 de juny a la sala d'actes de l'hospital i el proper dimarts 30 de juny a la capella de sant jaume farem una reunió informativa per explicar el procés de negociació del conveni col·lectiu i el resultat final obtingut. A més parlarem del futur del sector a partir d'aquest conveni. assitirà el responsable de negociació col·lectiva de Catalunya de la nostra federació. La hora de començament és a les 14:30 dilluns i a les 14:15 dimarts. us esperem a tots.

Salutacions.

CONVENI DE LA XHUP RESUM DE L’ASSEMBLEA DE DELEGATS DE CCOO

12 de maig 2015, 0:28 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 12 de maig 2015, 0:28 ]

NOTA INFORMATIVA

CONVENI DE LA XHUP

RESUM DE L’ASSEMBLEA DE DELEGATS DE CCOO

Avui s’han reunit en assemblea els delegats de CCOO dels diferents centre de treball afectats pel conveni XHUP, per valorar la última proposta del president de la negociadora del conveni.

En les intervencions dels delegats i amb les respostes dels companys presents a la negociadora, s’han fet els aclariments següents respecte de la proposta:

* Vigència: fins a 31 de desembre de 2016

* Ultra activitat: la Llei, Estatut dels Treballadors, contempla que els convenis col·lectius mantenen la seva efectivitat un any després de caducar. El TS ha puntualitzat que les condicions del conveni es mantenen amb caràcter "ad personam" com a contractualització (individual) de les condicions laborals.

* Garantia "ad personam" i dels acords d’empresa: qui tingui condicions de treball millors que les que marca el conveni les manté. Tant mateix s’estableix una clàusula de garantia pels pactes d’empresa que millorin les condicions laborals que contempla el conveni, prorrogables per acord entre comitè i empresa.

* Jornada: es manté la jornada en 1.668 hores torn dia i 1.562 hores torn nit. Es mantenen els 3 dies de lliure disposició que es consideren temps efectiu de treball i pel personal que va veure augmentada la seva jornada pels canvis normatius tindrà 2 dies de lliure disposició addicionals que també computen com a jornada treballada. (a l’ICS la jornada laboral anual de 1.650 hores ja té descomptats els dies de lliure disposició, pel que la jornada en total és de 1.680 hores any incloent els 5 dies de lliure disposició).

* Retribucions: Tot el personal recuperarà amb efectes 1 de maig de 2015 les taules salarials del VII Conveni. En el cas d’empreses públiques s’establirà en el conveni un mecanisme que garanteixi aquesta recuperació. Les empreses que no varen reduir les retribucions hauran de pactar en un termini màxim de 2 mesos com revertir l’increment de tarifes en les retribucions del personal.

* DPO’s: el 15% del import de les DPO queda exent de valoració pel que les cobrarà tot el personal independentment del grau d’assoliment dels objectius, en el cas de que s’abonin (si no estan cedides). La retribució dels metges de primària de 2.000 € anuals s’incorpora al plus conveni. Es manté el complement d’atenció continuada.

* Revisió salarial si durant la vigència del conveni s’augmenten les tarifes del CATSALUT.

* Complements IT (baixes): aplicar les mateixes que la Generalitat de Catalunya aplica al seu personal.

* Comissions sectorials: de la professió infermera, de classificació funcional, d’ocupació i igualtat, formació i salut laboral.

* Carrera professional: descongelar el nivell C i els títols d’especialitat d’infermeria donaran accés al nivell A.
   I rebaixa en un any el temps per sol·licitar un nou nivell

* Contracte a temps parcial: s’estableix la preferència del personal a temps parcial de l’empresa per ampliar jornada davant de personal extern.

* Redactat del conveni: adequació del text del conveni als canvis normatius produïts, mantenint la resta del text.

* La regulació de la jornada d’acord a allò regulat en l’estatut marc es refereix únicament a les guàrdies mèdiques. La desvinculació del conveni per part de les empreses està regulada en l’article 82.3 de l’Estatut dels Treballadors.

La proposta s’ha aprovat per ample majoria dels centres doncs els delegats han considerat la mateixa com acceptable.

Barcelona, 11 de maig de 2015.

CONCENTRACIÓN 9 DE MAYO EN PZA. S. JAUME BCN

6 de maig 2015, 0:45 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 6 de maig 2015, 0:46 ]

Companys/es,

El día 9 de mayo a las 12 horas, la MAREA BLANCA, de la cual formamos parte como sindicato de clase, ha convocado una concentración en la Plaça Sant Jaume a las 12 horas. El objetivo es visualizar nuestro descontento y oposición, como trabajadores y usuarios, al constante expolio privatizador de la Sanidad Pública de nuestro país, objetivo del Govern y de los partidos de CiU  y ERC.

A esta concentración acudiremos con nuestras pancartas. Es importante que, en la medida de nuestras posibilidades, asistamos para dar soporte a nuestra reivindicación de una Sanidad Pública de Calidad, Universal y Gratuita.

El Govern de la Generalitat es veu obligat a rectificar el criteri de càlcul del retorn dels 44 dies de la paga del 2012

30 d’abr. 2015, 16:33 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 30 d’abr. 2015, 16:33 ]

CCOO, per a la recuperació de retribucions i drets

CCOO sempre ha exigit al Govern de la Generalitat que pagui a tots els seus treballadors i treballadores, de forma íntegra, la part meritada de la paga del 2012 com a primer pas per recuperar el total de la paga del 2012 i negociar els terminis per a la recuperació de la del 2013 i 2014.

CCOO ha recorregut per la via contenciosa administrativa l’acord de govern del 10 de març del 2015 per entendre que recupera les retallades dels acords de govern del 2012 i que van quedar sense efecte per les del Govern central.

Vistes les nòmines del mes de març, hem comprovat que no havien pagat a tot el personal el 24,04% de la paga del 2012 i, a sobre, l’aplicació del 5% de descompte de les retribucions del 2012 l’havien fet sobre una quantitat que no hem cobrat de forma efectiva.

És a dir, apliquen el 5% al total de la massa salarial que hauríem d’haver cobrat sense retallades, i no a la quantitat que realment vam cobrar i que figura en el certificat de retribucions per a la declaració de la renda del 2012.

CCOO va denunciar, des del primer moment, que amb l’aplicació del descompte del 5% del salari del 2012, en fer-se sobre una quantitat superior a la realment percebuda en aquell any, la Generalitat s’està apropiant de forma no lícita d’una part de les retribucions dels seus treballadors i treballadores.

En el dia d’avui, el Govern de la Generalitat ha penjat una nota, al portal Atri, en la qual explica que finalment aquest descompte serà sobre les retribucions realment percebudes i no sobre les teòriques del 2012 i que farà l’actualització a la nòmina del mes de juliol.

Tot i aquesta rectificació entenem que l’actual Govern de la Generalitat pretén no pagar la resta de la paga del 2012 encara que ho fes el Govern central.

CCOO seguirem treballant per la via sindical i legal per aconseguir la recuperació de les retribucions i la resta de drets laborals i socials que ens han retallat en els darrers anys per la via de la negociació i la pressió sindical del conjunt de treballadors i treballadores.

CCOO, UGT i SATSE demanden més pressupost per a la Sanitat Concertada i traslladar l’increment de les tarifes al Conveni Col·lectiu

18 de febr. 2015, 22:34 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 19 de febr. 2015, 15:37 ]

dijous, 19 de febrer, assemblea de delegats i delegades i manifestació de treballadors de la sanitat concertada

CATSALUT va aprovar l’increment en un 3,6% de les tarifes per a la sanitat concertada. Aquesta presa de decisió per part de l’Administració ha estat possible gràcies a les mobilitzacions que els delegats i delegades, afiliats i afiliades i treballadors i treballadores del sector SISCAT (Sistema sanitari integral d’utilització pública de Catalunya) han impulsat en els diferents hospitals, consorcis, fundacions, etc., d’arreu de Catalunya.

CCOO, UGT i SATSE consideren que aquest ha de ser un punt d’inflexió en la negociació col·lectiva per al 2015, que traslladaran a la Mesa del Conveni per impulsar la recuperació dels drets i del Conveni Sectorial que es van retallar als treballadors del sector de la sanitat concertada.

Per a donar suport a aquest objectiu, des de CCOO, UGT i SATSE s’ha agafat un compromís d’unitat i de lluita.

CCOO, UGT i SATSE han convocat a una assemblea als delegats i delegades de la sanitat concertada dels tres sindicats a les Cotxeres de Sants (Carrer de Sants, 79, Barcelona), a les 11.30 hores de demà dijous, 19 de febrer. Prèviament,a les 11.00 hores els portaveus dels tres sindicats faran declaracions als mitjans de comunicació: per part de CCOO intervindrà Miguel Gervilla, secretari d’Acció Sindical de la Federació de Sanitat del sindicat.

I posteriorment, a les 13.00 h tindrà lloc una manifestació de treballadors i treballadores del sector, que anirà des de les Cotxeres de Sants fins a la Conselleria de Salut.

agenda:          dijous 19 de febrer de 2015

11 h, declaracions - 11.30 h, assemblea - 13h, manifestació

Cotxeres de Sants - Carrer de Sants, 79, BCN

La Paga :Prec i intervenció ICV-EUiA sobre treballadors Hospital Mataró al Ple municipal

16 de des. 2014, 0:29 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 16 de des. 2014, 0:29 ]

La secció sindical de CCOO del consorci sanitari del maresme, juntament amb formacions polítiques i altres sindicats lluitem per aconseguir allò que és nostre la paga de nadal

PREC QUE PRESENTA EL GRUP D’ICV-EUiA PER TAL QUE L’ALCALDE
INTERVINGUI COM A MEDIADOR EN EL CONFLICTE LABORAL DELS
TREBALLADORS I TREBALLADORES DEL CONSORCI SANITARI DEL
MARESME
Recentment, els treballadors i treballadores del Consorci Sanitari del Maresme
han iniciat accions de protesta contra els incompliments dels pactes que la part
laboral tenia amb la direcció de l’Hospital de Mataró.
Segons diverses informacions, els treballadors i treballadores, un cop més, no
cobrarien enguany la seva paga de Nadal, una decisió de la direcció amb la que
la part laboral no està en absolut d’acord.
Per aquests motius, des del grup municipal d’ICV-EUiA presentem el següent
PREC:
PRIMER.- L’Ajuntament de Mataró donarà suport als treballadors i treballadores
en el conflicte existent entre la direcció i els treballadors i treballadores de
l’Hospital de Mataró, intentant cercar l’acord en tot moment.
Esteve Martínez Ruiz
Portaveu
Grup Municipal d’ICV-EUiA
Mataró, 27 de novembre de 2014

INTERVENCIÓ D’ESTEVE MARTÍNEZ, PORTAVEU D’ICV-EUiA
A L’AJUNTAMENT DE MATARÓ
Punt 24 de l’ordre del dia del Ple municipal de data 4-12-2014 (prec
d’ICV-EUiA sobre la paga extra dels treballadors i treballadores del
Consorci Sanitari del Maresme)
També per la premsa, com no, ens hem assabentat que l’alcalde de la ciutat ha
negociat?, parlat?, discutit?, amb el Conseller de Sanitat de la Generalitat, tant
el tema de les derivacions de l’Hospital de Mataró de pacients cap a hospitals
privats, com el tema de la paga extra de Nadal dels treballadors i
treballadores.
La situació de l’Hospital és coneguda per alguns i patida per molts usuaris i
usuàries. A les llargues llistes d’espera, els llargs i complicats desplaçaments
cap a altres hospitals privats per tractar les seves malalties, s’afegeix la
situació de precarietat laboral i de retallada de sous dels treballadors i
treballadores de l’Hospital de Mataró.
L’Hospital de Mataró pateix retallades i dèficit pressupostari pràcticament des
del seu inici. Però, en els darrers anys, la situació s’ha tornat insostenible, a
causa de les retallades en sanitat del govern de CiU.
Unes retallades que no han minvat ni l’eficiència ni la professionalitat del
personal del centre sanitari, certificat per les diferents enquestes de qualitat i
de satisfacció dels usuaris/es que el col·loquen entre els millors de Catalunya
any rere any entre els hospitals de la seva categoria.
Ara, de nou, penja sobre el cap d’aquest esforçat i abnegat col·lectiu de
treballadors i treballadores l’espasa de Dàmocles d’una nova retallada salarial.
Ningú els ha assegurat que cobraran la paga de Nadal. Una paga que ja no van
cobrar el 2012, que en 2013 només van rebre en part, i amb el sou congelat
des del 2008 i retallat un 5% des de 2010.
És, doncs, una situació injusta que no pot continuar. Aquest prec, al qual
demanem s’afegeixen la resta dels partits si ho consideren oportú, pretén que
“oficialment” l’Ajuntament, a través del seu màxim representant, l’alcalde, que
alhora és vicepresident del Consell Rector del Consorci Sanitari del Maresme,