Inici‎ > ‎

Hospital de Mataró

Exigim rectificació pública del Conseller de Salut Toni Comín

25 de gen. 2017, 1:47 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 1 de febr. 2017, 0:59 ]

Per tenir el pacient més “a la vista”

La Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya exigeix una rectificació pública del conseller de Salut Toni Comín quan diu que les lliteres als passadissos són decisió de la infermera

Davant les declaracions del conseller de Salut de la Generalitat, Toni Comín, on afirma que, en ocasions, el fet de tenir pacients a lliteres en els passadissos dels serveis d’urgències és per decisió de la infermera que vol tenir el pacient més “a la vista”, des de la Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya exigim una rectificació pública.

En primer lloc, perquè el fet de tenir pacients als passadissos no agrada a cap professional de la salut, i molt menys als professionals d’infermeria. Això és conseqüència d’uns dèficits estructurals dels diferents sistemes, que es veuen agreujats per totes les retallades que des de l’any 2012 el nostre sistema de salut està patint.

Volem recordar que tampoc hi ajuda els més de 10.000 professionals de la salut perduts ni els més de 1.000 llits tancats. És evident que, si obrim llits i contractem professionals, es podrien drenar molt millor i molt més ràpid els usuaris “aparcats” als serveis d’urgències, molts d’ells als passadissos.

Aprofitem per reiterar que el passadís d’un servei d’urgència és el lloc menys idoni per atendre als pacients, ja que se’ls hi ha d’administrar medicació, cal donar cobertura a les necessitats més bàsiques, i perden tota la intimitat. En definitiva, no només no donem una assistència de qualitat sinó que fem que els pacients perdin la seva dignitat.

Els professionals de la salut no poden posar més de la seva part de tot el que ja vénen fent, per la qual cosa, des de CCOO exigim inversió urgent.

Reunió amb el Conseller Toni Comín

En concret hem estat diverses organitzacions que havíem fet comunicats de premsa tot contestant a les seves declaracions sobre la decisió d'infermeria de col.locar els pacients als passadissos d'urgències dels hospitals.
Des de CCOO li hem reclamat el mateix que contenia el comunicat de premsa nostre i que està penjat a la web. La resta d'organitzacions s'han pronunciat en el mateix sentit.
S'ha disculpat en diverses ocasions, però li hem exigit que aquestes disculpes havien de ser públiques. Unes hores més tard, ja a la tarda ha emès el comunicat que teniu copiat a continuació.

Comunicat del Departament de Salut sobre infermeria

El conseller de Salut, Antoni Comín, s’ha reunit amb representants de diverses organitzacions del col·lectiu professional d’infermeria i d’auxiliars d’infermeria: Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya; Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona; Federació d'Associacions Professionals d'Infermeria de Catalunya (FAPIC); Sindicat d’Infermeria (SATSE) de Catalunya; Federació de Sanitat de Comissions Obreres (CCOO); Unió General de Treballadors de Catalunya UGT-Sanitat; Candidatura Autònoma de Treballadors i Treballadores de l'Administració de Catalunya CATAC-Sanitat; Federació d’Empleats Públics – Unió Sindical Obrera de Catalunya (FEP-USOC), i Sindicat de Tècnics d’Infermeria (SAE).

L’objectiu de la trobada era donar resposta als comunicats on aquestes organitzacions demanaven una rectificació pública del contingut d’una entrevista del conseller en un mitjà de comunicació escrit, en la qual afirmava que en ocasions les infermeres decideixen mantenir els pacients en els passadissos del servei d’urgències per garantir millor la seguretat clínica del pacient.

El conseller ha assumit que aquesta resposta facilitava i donava peu a interpretacions com la que s’ha fet de manera generalitzada des del col·lectiu, d’acord amb la qual la infermeria seria la responsable de la situació injustificable en què es troben avui molts pacients dels serveis d’urgències hospitalàries, que han d’esperar llargues estones al passadís en condicions inacceptables de manca d’intimitat. Una interpretació que explicaria perfectament la reacció de rebuig, decepció o frustració que s’ha manifestat durant els darrers dies.

El conseller ha volgut aclarir que les seves reflexions no pretenien atribuir cap culpa ni cap responsabilitat al col·lectiu d’infermeria sobre l’actual situació de les urgències d’alguns hospitals. Ben al contrari, tenien una voluntat exculpatòria, en tant que la referència a la seguretat clínica pretenia transmetre que la infermeria sempre exerceix amb responsabilitat la seva complexa tasca als serveis d’urgències.

Fet aquest aclariment, el conseller ha reconegut la inoportunitat i la inexactitud de la seva resposta en el referit mitjà de comunicació. En aquest sentit, s’ha disculpat de manera explícita per l’impacte que aquesta declaració ha tingut en l’estat d’ànim del col·lectiu d’infermeria. I ha lamentat que aquestes reflexions hagin estat rebudes com una falta de reconeixement cap a la infermeria i cap a l’esforç que està fent en aquests moments de l’any –i de manera repetida des de fa molts anys- en què la pressió assistencial de les urgències és màxima.

Així mateix, ha reiterat el seu compromís amb el col·lectiu d’infermeria, que s’ha anat expressant en totes les polítiques del Departament des de l’inici del mandat.

Agraïm el recolzament a tots els que ens heu votat

26 de maig 2016, 5:40 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 26 de maig 2016, 7:22 ]

Companyes i companys,

Amb una participació de 559 persones, el resultat de les eleccions d'ahir ha estat el següent:

CATAC 13 delegats/des

MC        6 delegats/des

CCOO   4 delegats/des

Felicitem els guanyadors i us agraïm el recolzament a tots els que ens heu votat: hem millorat els nostres resultats gràcies a vosaltres.

Ara toca posar-nos a treballar per millorar les condicions del conjunt de la plantilla i així aconseguir que la propera vegada us animeu a votar i augmenti la participació.

Ens posem a la vostra disposició per a tot allò que necessiteu consultar o demanar. Esperem les vostres comunicacions per correu, telefònicament o en el nostre local de soterrani -2.

EL NOSTRE COMPROMÍS DEFENSAR LA TEVA PARAULA

11 de maig 2016, 0:24 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 11 de maig 2016, 0:24 ]

EL NOSTRE COMPROMÍS DEFENSAR LA TEVA PARAULA I FER-LA UN CRIT DE LLUITA QUAN CALGUI.

COMPROMÍS DE CCOO DE TRANSPARÈNCIA TOTAL EN LES NOSTRES COMUNICACIONS I ACCIONS.

PER DEFENSAR ELS DRETS QUE ENS RECONEIXEN ELS CONVENIS, PACTES I ACORDS.

POTENCIAR EL COMPLIMENT DE LES NORMES DE SALUT LABORAL. NO TREBALLAR AMB MATERIAL DETERIORAT O PERILLÓS.

PER DEFENSAR ELS DRETS DE TOTES LES PERSONES DE QUALSEVOL CATEGORIA.

PER PREVENIR I EVITAR L’ ACCIDENTALITAT I LES MALALTIES PROFESSIONALS, POTENCIANT LA REALITZACIÓ DE LES AVALUACIONS DE RISC I PROPOSANT ACCIONS DE MILLORA.

REGULARITZACIÓ DE LA CONTRACTACIÓ EN CAS DE CONVOCATÒRIA DE PLACES. IGUALTAT D’OPORTUNITATS.

AMPLIACIÓ DE L’HORARI DEL MENJADOR, AL SOPAR.

FORMACIÓ HOMOLOGADA PER A TOTS ELS COL·LECTIUS.

UNIFORMES DIGNES PER A TOTS I TOTES

VETLLAR PEL COMPLIMENT DELS “RATIS” DE PLANTILLA I LA SEVA COBERTURA.

A CCOO VOLEM PROTEGIR LA NEGOCIACIÓ COL·LECTIVA PER FER SENTIR LA VEU I LA FORÇA DELS QUE TREBALLEM PER UNA SANITAT PÚBLICA I DE QUALITAT.

Reunió informativa el proper dilluns 29 de juny a la sala d'actes de l'hospital i el proper dimarts 30 de juny a la capella de sant jaume

27 de juny 2015, 21:49 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 11 de maig 2016, 0:11 ]

Benvolgudes companyes, benvolguts companys.

el proper dilluns 29 de juny a la sala d'actes de l'hospital i el proper dimarts 30 de juny a la capella de sant jaume farem una reunió informativa per explicar el procés de negociació del conveni col·lectiu i el resultat final obtingut. A més parlarem del futur del sector a partir d'aquest conveni. assitirà el responsable de negociació col·lectiva de Catalunya de la nostra federació. La hora de començament és a les 14:30 dilluns i a les 14:15 dimarts. us esperem a tots.

Salutacions.

CONVENI DE LA XHUP RESUM DE L’ASSEMBLEA DE DELEGATS DE CCOO

12 de maig 2015, 0:28 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 12 de maig 2015, 0:28 ]

NOTA INFORMATIVA

CONVENI DE LA XHUP

RESUM DE L’ASSEMBLEA DE DELEGATS DE CCOO

Avui s’han reunit en assemblea els delegats de CCOO dels diferents centre de treball afectats pel conveni XHUP, per valorar la última proposta del president de la negociadora del conveni.

En les intervencions dels delegats i amb les respostes dels companys presents a la negociadora, s’han fet els aclariments següents respecte de la proposta:

* Vigència: fins a 31 de desembre de 2016

* Ultra activitat: la Llei, Estatut dels Treballadors, contempla que els convenis col·lectius mantenen la seva efectivitat un any després de caducar. El TS ha puntualitzat que les condicions del conveni es mantenen amb caràcter "ad personam" com a contractualització (individual) de les condicions laborals.

* Garantia "ad personam" i dels acords d’empresa: qui tingui condicions de treball millors que les que marca el conveni les manté. Tant mateix s’estableix una clàusula de garantia pels pactes d’empresa que millorin les condicions laborals que contempla el conveni, prorrogables per acord entre comitè i empresa.

* Jornada: es manté la jornada en 1.668 hores torn dia i 1.562 hores torn nit. Es mantenen els 3 dies de lliure disposició que es consideren temps efectiu de treball i pel personal que va veure augmentada la seva jornada pels canvis normatius tindrà 2 dies de lliure disposició addicionals que també computen com a jornada treballada. (a l’ICS la jornada laboral anual de 1.650 hores ja té descomptats els dies de lliure disposició, pel que la jornada en total és de 1.680 hores any incloent els 5 dies de lliure disposició).

* Retribucions: Tot el personal recuperarà amb efectes 1 de maig de 2015 les taules salarials del VII Conveni. En el cas d’empreses públiques s’establirà en el conveni un mecanisme que garanteixi aquesta recuperació. Les empreses que no varen reduir les retribucions hauran de pactar en un termini màxim de 2 mesos com revertir l’increment de tarifes en les retribucions del personal.

* DPO’s: el 15% del import de les DPO queda exent de valoració pel que les cobrarà tot el personal independentment del grau d’assoliment dels objectius, en el cas de que s’abonin (si no estan cedides). La retribució dels metges de primària de 2.000 € anuals s’incorpora al plus conveni. Es manté el complement d’atenció continuada.

* Revisió salarial si durant la vigència del conveni s’augmenten les tarifes del CATSALUT.

* Complements IT (baixes): aplicar les mateixes que la Generalitat de Catalunya aplica al seu personal.

* Comissions sectorials: de la professió infermera, de classificació funcional, d’ocupació i igualtat, formació i salut laboral.

* Carrera professional: descongelar el nivell C i els títols d’especialitat d’infermeria donaran accés al nivell A.
   I rebaixa en un any el temps per sol·licitar un nou nivell

* Contracte a temps parcial: s’estableix la preferència del personal a temps parcial de l’empresa per ampliar jornada davant de personal extern.

* Redactat del conveni: adequació del text del conveni als canvis normatius produïts, mantenint la resta del text.

* La regulació de la jornada d’acord a allò regulat en l’estatut marc es refereix únicament a les guàrdies mèdiques. La desvinculació del conveni per part de les empreses està regulada en l’article 82.3 de l’Estatut dels Treballadors.

La proposta s’ha aprovat per ample majoria dels centres doncs els delegats han considerat la mateixa com acceptable.

Barcelona, 11 de maig de 2015.

CONCENTRACIÓN 9 DE MAYO EN PZA. S. JAUME BCN

6 de maig 2015, 0:45 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 6 de maig 2015, 0:46 ]

Companys/es,

El día 9 de mayo a las 12 horas, la MAREA BLANCA, de la cual formamos parte como sindicato de clase, ha convocado una concentración en la Plaça Sant Jaume a las 12 horas. El objetivo es visualizar nuestro descontento y oposición, como trabajadores y usuarios, al constante expolio privatizador de la Sanidad Pública de nuestro país, objetivo del Govern y de los partidos de CiU  y ERC.

A esta concentración acudiremos con nuestras pancartas. Es importante que, en la medida de nuestras posibilidades, asistamos para dar soporte a nuestra reivindicación de una Sanidad Pública de Calidad, Universal y Gratuita.

El Govern de la Generalitat es veu obligat a rectificar el criteri de càlcul del retorn dels 44 dies de la paga del 2012

30 d’abr. 2015, 16:33 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 30 d’abr. 2015, 16:33 ]

CCOO, per a la recuperació de retribucions i drets

CCOO sempre ha exigit al Govern de la Generalitat que pagui a tots els seus treballadors i treballadores, de forma íntegra, la part meritada de la paga del 2012 com a primer pas per recuperar el total de la paga del 2012 i negociar els terminis per a la recuperació de la del 2013 i 2014.

CCOO ha recorregut per la via contenciosa administrativa l’acord de govern del 10 de març del 2015 per entendre que recupera les retallades dels acords de govern del 2012 i que van quedar sense efecte per les del Govern central.

Vistes les nòmines del mes de març, hem comprovat que no havien pagat a tot el personal el 24,04% de la paga del 2012 i, a sobre, l’aplicació del 5% de descompte de les retribucions del 2012 l’havien fet sobre una quantitat que no hem cobrat de forma efectiva.

És a dir, apliquen el 5% al total de la massa salarial que hauríem d’haver cobrat sense retallades, i no a la quantitat que realment vam cobrar i que figura en el certificat de retribucions per a la declaració de la renda del 2012.

CCOO va denunciar, des del primer moment, que amb l’aplicació del descompte del 5% del salari del 2012, en fer-se sobre una quantitat superior a la realment percebuda en aquell any, la Generalitat s’està apropiant de forma no lícita d’una part de les retribucions dels seus treballadors i treballadores.

En el dia d’avui, el Govern de la Generalitat ha penjat una nota, al portal Atri, en la qual explica que finalment aquest descompte serà sobre les retribucions realment percebudes i no sobre les teòriques del 2012 i que farà l’actualització a la nòmina del mes de juliol.

Tot i aquesta rectificació entenem que l’actual Govern de la Generalitat pretén no pagar la resta de la paga del 2012 encara que ho fes el Govern central.

CCOO seguirem treballant per la via sindical i legal per aconseguir la recuperació de les retribucions i la resta de drets laborals i socials que ens han retallat en els darrers anys per la via de la negociació i la pressió sindical del conjunt de treballadors i treballadores.

CCOO, UGT i SATSE demanden més pressupost per a la Sanitat Concertada i traslladar l’increment de les tarifes al Conveni Col·lectiu

18 de febr. 2015, 22:34 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 19 de febr. 2015, 15:37 ]

dijous, 19 de febrer, assemblea de delegats i delegades i manifestació de treballadors de la sanitat concertada

CATSALUT va aprovar l’increment en un 3,6% de les tarifes per a la sanitat concertada. Aquesta presa de decisió per part de l’Administració ha estat possible gràcies a les mobilitzacions que els delegats i delegades, afiliats i afiliades i treballadors i treballadores del sector SISCAT (Sistema sanitari integral d’utilització pública de Catalunya) han impulsat en els diferents hospitals, consorcis, fundacions, etc., d’arreu de Catalunya.

CCOO, UGT i SATSE consideren que aquest ha de ser un punt d’inflexió en la negociació col·lectiva per al 2015, que traslladaran a la Mesa del Conveni per impulsar la recuperació dels drets i del Conveni Sectorial que es van retallar als treballadors del sector de la sanitat concertada.

Per a donar suport a aquest objectiu, des de CCOO, UGT i SATSE s’ha agafat un compromís d’unitat i de lluita.

CCOO, UGT i SATSE han convocat a una assemblea als delegats i delegades de la sanitat concertada dels tres sindicats a les Cotxeres de Sants (Carrer de Sants, 79, Barcelona), a les 11.30 hores de demà dijous, 19 de febrer. Prèviament,a les 11.00 hores els portaveus dels tres sindicats faran declaracions als mitjans de comunicació: per part de CCOO intervindrà Miguel Gervilla, secretari d’Acció Sindical de la Federació de Sanitat del sindicat.

I posteriorment, a les 13.00 h tindrà lloc una manifestació de treballadors i treballadores del sector, que anirà des de les Cotxeres de Sants fins a la Conselleria de Salut.

agenda:          dijous 19 de febrer de 2015

11 h, declaracions - 11.30 h, assemblea - 13h, manifestació

Cotxeres de Sants - Carrer de Sants, 79, BCN

La Paga :Prec i intervenció ICV-EUiA sobre treballadors Hospital Mataró al Ple municipal

16 de des. 2014, 0:29 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 16 de des. 2014, 0:29 ]

La secció sindical de CCOO del consorci sanitari del maresme, juntament amb formacions polítiques i altres sindicats lluitem per aconseguir allò que és nostre la paga de nadal

PREC QUE PRESENTA EL GRUP D’ICV-EUiA PER TAL QUE L’ALCALDE
INTERVINGUI COM A MEDIADOR EN EL CONFLICTE LABORAL DELS
TREBALLADORS I TREBALLADORES DEL CONSORCI SANITARI DEL
MARESME
Recentment, els treballadors i treballadores del Consorci Sanitari del Maresme
han iniciat accions de protesta contra els incompliments dels pactes que la part
laboral tenia amb la direcció de l’Hospital de Mataró.
Segons diverses informacions, els treballadors i treballadores, un cop més, no
cobrarien enguany la seva paga de Nadal, una decisió de la direcció amb la que
la part laboral no està en absolut d’acord.
Per aquests motius, des del grup municipal d’ICV-EUiA presentem el següent
PREC:
PRIMER.- L’Ajuntament de Mataró donarà suport als treballadors i treballadores
en el conflicte existent entre la direcció i els treballadors i treballadores de
l’Hospital de Mataró, intentant cercar l’acord en tot moment.
Esteve Martínez Ruiz
Portaveu
Grup Municipal d’ICV-EUiA
Mataró, 27 de novembre de 2014

INTERVENCIÓ D’ESTEVE MARTÍNEZ, PORTAVEU D’ICV-EUiA
A L’AJUNTAMENT DE MATARÓ
Punt 24 de l’ordre del dia del Ple municipal de data 4-12-2014 (prec
d’ICV-EUiA sobre la paga extra dels treballadors i treballadores del
Consorci Sanitari del Maresme)
També per la premsa, com no, ens hem assabentat que l’alcalde de la ciutat ha
negociat?, parlat?, discutit?, amb el Conseller de Sanitat de la Generalitat, tant
el tema de les derivacions de l’Hospital de Mataró de pacients cap a hospitals
privats, com el tema de la paga extra de Nadal dels treballadors i
treballadores.
La situació de l’Hospital és coneguda per alguns i patida per molts usuaris i
usuàries. A les llargues llistes d’espera, els llargs i complicats desplaçaments
cap a altres hospitals privats per tractar les seves malalties, s’afegeix la
situació de precarietat laboral i de retallada de sous dels treballadors i
treballadores de l’Hospital de Mataró.
L’Hospital de Mataró pateix retallades i dèficit pressupostari pràcticament des
del seu inici. Però, en els darrers anys, la situació s’ha tornat insostenible, a
causa de les retallades en sanitat del govern de CiU.
Unes retallades que no han minvat ni l’eficiència ni la professionalitat del
personal del centre sanitari, certificat per les diferents enquestes de qualitat i
de satisfacció dels usuaris/es que el col·loquen entre els millors de Catalunya
any rere any entre els hospitals de la seva categoria.
Ara, de nou, penja sobre el cap d’aquest esforçat i abnegat col·lectiu de
treballadors i treballadores l’espasa de Dàmocles d’una nova retallada salarial.
Ningú els ha assegurat que cobraran la paga de Nadal. Una paga que ja no van
cobrar el 2012, que en 2013 només van rebre en part, i amb el sou congelat
des del 2008 i retallat un 5% des de 2010.
És, doncs, una situació injusta que no pot continuar. Aquest prec, al qual
demanem s’afegeixen la resta dels partits si ho consideren oportú, pretén que
“oficialment” l’Ajuntament, a través del seu màxim representant, l’alcalde, que
alhora és vicepresident del Consell Rector del Consorci Sanitari del Maresme,
faci tot el necessari per aconseguir que els treballadors i treballadores de
l’Hospital de Mataró cobrin la paga extra de Nadal, perquè és just i perquè s’ho
mereixen.

La darrera proposta de la patronal

17 de nov. 2014, 22:33 publicada per CCOO Consorci Sanitari del Maresme   [ actualitzat el 17 de nov. 2014, 22:44 ]

MANTENIR L’ARTICULAT DEL CONVENI SOCIOSANITARI, INCORPORANT ELS ARTICLES RELATIUS A L’ÀMBIT DE L’ATENCIÓ PRIMÀRIA QUE ESTABLIA L’EXTINT “VII CONVENI XHUP”, I  AMB ELS SEGÜENTS CANVIS

Article 1. Parts que el concerten i àmbit funcional

1.1  El present Conveni ha estat concertat per les organitzacions empresarials i sindicals que a continuació es relacionen, que ostenten la legitimació necessària establerta a l’article 87 de l’Estatut dels Treballadors

·         Per part de les representacions sindicals: CCOO, UGT, SATSE, MC

·         Per part de les representacions patronals: UCH, CAPSS i ACES

1.2. El present Conveni serà d’aplicació als centres que pertanyen a les xarxes d’internament i de centres i serveis sanitaris d’àmbit d’atenció primària d’utilització pública de Catalunya, concertats amb el Servei Català de la Salut, sempre que no tinguin Conveni col·lectiu propi i que acreditin uns ingressos habituals i continuats superiors al 50% de la seva facturació provinents de l’activitat concertada i/o contractada amb el Servei Català de la Salut.

Article 2.- Àmbit personal

2.2.-

...

Els/les professionals que s’incorporin als centres i institucions afectades per aquest Conveni, en règim de formació especialitzada pel sistema de residència i d’acord amb allò que estableixen els programes nacionals per a cada especialitat, sens perjudici que els sigui d’aplicació la legislació general (en particular el Reial Decret 1146/2006, de 6 d’octubre, pel qual es regula la relació laboral especial de residència per a la formació d’especialistes en Ciències de la Salut) i que percebin els salaris reflectits en els annexos 3, 4, 5, 11 i 12 i el capítol 13 del present Conveni, no els serà d’aplicació la resta d’articles del Conveni.

Article 4. Vigència

El present conveni entrarà en vigor el dia 1 de gener de 2015, excepte en aquelles matèries en què s’indica una altra data d’entrada en vigor.

Article 5. Durada

Els efectes d’aquest conveni s’extingiran el 31 de desembre de 2016.

Article 6. Denúncia.

La denúncia per a la revisió del Conveni s’efectuarà per escrit i dintre dels tres mesos anteriors a la data del seu venciment inicial o a la de qualsevol de les seves pròrrogues. La ultra activitat del present Conveni finalitzarà, com a màxim, el 31/12/2017, o al cap d’un any des de la seva denúncia, en cas que hagi hagut alguna pròrroga. En cas de no haver arribar a un acord de Conveni en dita data, les parts es comprometen a un procés de mediació davant l’Autoritat laboral i, en cas de desacord, als procediments de resolució extrajudicial de conflictes davant el TLC (o organisme què el substitueixi en les seves funcions) a què fa referència l’AIC del 2011.

La denúncia es podrà efectuar a través de qualsevulla de les representacions empresarial o sindical signants del Conveni, i s’haurà de comunicar a les altres representacions i a l’autoritat laboral

Article 12. Garantia

12.1.- Amb caràcter estrictament personal es respectaran les situacions personals que, en conjunt i en còmput anual, superin les condicions establertes en el present Conveni, també considerades en el seu conjunt i còmput anual.

12.2.- Així mateix, es respectaran els acords assolits entre les empreses i els representants dels treballadors, sempre que, en conjunt i en còmput anual, superin les condicions establertes en el present Conveni, també considerades en el seu conjunt i còmput anual. En el benentès que aquests acords es respectaran en els estrictes termes i terminis en què es van acordar.

No obstant allò establert al paràgraf anterior, i respectant en tot cas l’autonomia de gestió de les empreses incloses en l’àmbit d’aplicació del Conveni en relació a les condicions de treball pactades en cadascuna d’elles, és voluntat manifesta de les parts signants que l’aplicació del Conveni, per si mateixa, no suposi un empitjorament de les condicions de treball pactades col·lectivament en el si de les empreses i globalment considerades, sense perjudici, en el seu cas, dels mecanismes dels articles 41 i 82.3 de l’Estatut dels Treballadors. En aquest sentit, els acords assolits entre les empreses i els seus respectius representants dels treballadors podran ser objecte d’extensió en el temps (pròrroga) si així s’acorda expressament per les parts a nivell de cada Centre.

·         Termes de la extensió, que podran ser els mateixos o diferents.

·         Durada de la extensió.

Article 15. Grups professionals

15.1.- El personal afectat pel present Conveni s’integrarà en un dels grups professionals que assenyalem a continuació:

L’adscripció del personal a qualsevol dels grups professionals anteriors s’indicarà en els rebuts de salaris i es realitzarà sens perjudici d’establir, a cadascun dels grups, els nivells que es considerin convenients d’acord amb els usos i costums de cada centre o institució inclosos en aquest Conveni.

No obstant això, els llocs de treball, amb els seus respectius nivells, queden inclosos en els diferents grups professionals, tal como es detalla a l’annex 1 del present Conveni.

El contingut funcional dels diferents llocs de treball és el que es detalla a l’annex 2 del Conveni, de manera succinta i no excloent.

La nova classificació professional no suposarà en cap cas la pèrdua de nivell retributiu per al personal contractat a l’entrada en vigor del Conveni que sigui requalificat en un grup professional diferent. Si es dóna el cas, a aquest personal li serà garantit el seu nivell salarial actual mitjançant el reconeixement i abonament d’un complement de garantia personal.

L’ostentació del títol d’infermer/a especialista no implicarà l’accés automàtic a un lloc de treball d’especialista. En el seu cas, l’accés s’haurà de produir a través dels sistemes de selecció i/o promoció establerts a les empreses per aquelles places que una norma estableixi l’obligatorietat de l’especialitat per ocupar-les (p.ex. llevadora), o que així hagin estat definides per les empreses en les seves descripcions de llocs de treball.

Tampoc suposarà el dret a la realització automàtica de les funcions corresponents a un lloc de treball especialista ni a percebre cap diferència retributiva.

L’existència de llocs de treball d’infermer/a ocupats per especialistes en els centres no afectarà negativament a les facultats que assisteixen als/les infermers/es de cures generals, ni al seu desenvolupament professional, ni a l’acompliment de llocs de treball que tinguin la denominació d’especialistes.

A efectes del SIPDP:

L’ostentació d’una especialitat d’infermeria, s’ocupi o no un lloc de treball reservat a un/a especialista, donarà dret, sempre que es compleixin la resta de requisits que estableix el Conveni:

·         A l’accés automàtic al nivell A del SIPDP pel transcurs d’un any de prestació efectiva de serveis ininterrompuda en la Institució en la que l’infemer/a especialista estigui contractat/da.

·         Pels professionals que ja tinguin acreditat un determinat nivell en el moment d’obtenir l’especialitat, la permanència per accedir als següents nivells es rebaixarà en un any.

Article 16. Ingressos

16.1.    Els ingressos de personal, qualsevulla que sigui la modalitat contractual emprada, es consideraran fets a tall de prova i el seu termini no serà superior als períodes següents:

a)         Grups 1 i 2 à 4 mesos

b)         Resta de grups à 1 mes

16.2.    Com a excepció a la regla anterior, en els contractes temporals que tinguin   des de l’inici   una data certa de finalització, el període de prova no podrà ser superior a un terç del període total pactat.

16.3.    Si un treballador  en els últims dos anys immediatament abans de la seva contractació ha estat prestant serveis a l’empresa en una feina del mateix grup professional (o l’equivalent a la classificació professional del VIIè Conveni XHUP), el període treballat amb anterioritat computarà a efectes de període de prova.

16.4.    El període de prova s’haurà de pactar per escrit i, durant aquest, hom podrà rescindir el contracte sense obligació d’avisar prèviament ni indemnitzar.

Article 17. Cessaments

17.1.    El personal que cessi voluntàriament haurà de comunicar-ho per escrit a la direcció; en aquest sentit s’estableixen els terminis de preavís següents:

a)  Grups 1 i 2.1 à 1 mes

b) Resta del personal à 2 setmanes.

17.2.    Als qui incompleixin els terminis de preavís convinguts, l’empresa els podrà deduir de la liquidació de parts proporcionals i salaris pendents, l’equivalent diari de la seva retribució per cada dia no donat pel preavís pactat.

Article 18. Canvi de lloc de treball. Canvi de torn. Ascensos.

18.4.- Per cobrir les vacants ..., i tot això independentment del grup de procedència.

Article 19. Jornada

...

19.2.- Aquests còmputs inclouen 3 dies de lliure disposició dins de la jornada laboral, sense perjudici d’allò establert a la Disposició Transitòria quarta del present Conveni.

Articles 20 a 24

Les referencies a “personal no sanitari” quedaran substituïdes per “personal dels grups 3, 4 i 5”

Article 22.- Descans periòdic anual (vacances) del personal no sanitari dels grups  3, 4 i 5

...

22.5.- El calendari de vacances s’establirà anualment i haurà d’estar elaborat, almenys, amb dos mesos d’anticipació a la data en què s’iniciïn.

La sol·licitud de vacances per part del treballador haurà de ser contestada de forma expressa per part de l’empresa en un termini màxim de dos mesos. L’incompliment d’aquest termini implicarà l’acceptació per part de l’empresa del període sol·licitat, sempre i quan la sol·licitud no contravingui la reglamentació interna de l’empresa.

Article 27.- Preu hora ordinària

El preu hora ordinària en aquest conveni es calcula dividint la retribució anual fixa (salari base i plus conveni) de cada lloc de treball per la jornada anual vigent per a cadascun d’ells.

NOTA: La supressió de l’article 27 implica que totes les retribucions que facin referència al preu hora ordinària (per exemple plus festius) s’hauran de substituir per la formula següent: RAF del treballador (salari base i plus conveni) dividit entre jornada del treballador.

Article 33

33.1.- Retribució anual complementària del personal del grup 1.A facultatius del grup 1:

Percebran aquesta retribució, proporcionalment a la seva jornada, tot el personal del grup 1.A facultatiu de plantilla amb més d’un any d’antiguitat ininterrompuda a l’empresa, a excepció del personal de reforç contractat específicament per desenvolupar les seves funcions en mòduls d’atenció continuada que no puguin ser realitzats pel personal de la plantilla ordinària que habitualment dóna cobertura a l’atenció programada. No queden compresos en aquesta excepció els/les professionals contractats per realitzar la seva jornada ordinària en el servei d’urgències encara que la distribució de la seva jornada sigui irregular.

La retribució anual complementària del personal facultatiu del grup 1 inclou 3 2  complements amb els imports que s’indiquen en l’annex 14 que es percebran si es reuneixen els requisits que es donen a continuació:

• Complement per a l’atenció programada: el percebrà tot el personal del grup 1.A facultatiu amb dret a la retribució anual complementària.

• Complement d’adscripció al SIPDP: el percebrà tot el personal del grup 1.A facultatiu que estigui inclòs en qualsevol nivell del SIPDP.

• Complement per a l’atenció continuada: el percebrà proporcionalment aquell personal facultatiu que –a més de la seva jornada ordinària- realitzi una jornada complementària d’atenció continuada (guàrdies de presència física) igual o superior al 75% de la màxima jornada complementària d’atenció continuada exigible.

L’import complet d’aquest plus, que es percebrà una sola vegada l’any dins el primer trimestre natural, el percebrà aquell personal facultatiu que, a l’any natural anterior, hagi realitzat la màxima jornada complementària d’atenció continuada exigible.

Article 36.- Retribució variable en funció dels objectius (DOP)

Per al personal del grup 1.A, que presta serveis en l’àmbit de l’atenció primària, només romandrà condicionada a l’equilibri pressupostari i financer, la quantia màxima de 3.400,00 Euros. La resta, és a dir, la quantia de 2.000,00 Euros anuals, passen a la retribució anual fixa, incorporant-se al concepte “plus conveni”.

36.3.- Amb efectes de l’1 de gener de 2015 i per als anys 2015 i 2016, la retribució variable per objectius (DPO) de tots els grups professionals es meritarà, en el seu cas, anualment, i un 90% de l’import meritat quedarà condicionat al fet només es podrà percebre en cas que l’empresa assoleixi l’equilibri pressupostari i financer. Complerta la condició expressada, la quantitat global a abonar per aquest concepte, un cop abonat el 10% restant en cas que s’hagi meritat, en cap cas podrà comprometre l’equilibri esmentat.

Article 42. Permisos retribuïts

...

Afegir un nou supòsit de permís per estades a urgències:

S’assimila a l’hospitalització a efectes d’aquest permís, les estades a urgències de familiars de primer grau per consanguinitat o afinitat, per adopció o per acolliment preadoptiu o permanent, que siguin superiors a 24 hores. El permís serà pel temps coincident i tindrà una durada màxima de dos dies.

Afegir un nou supòsit de permís durant el temps indispensable i fins a un màxim de 14 hores anuals, per assistir a la visita d’un especialista mèdic o la realització d’una prova diagnòstica en l’àmbit del Servei Català de la Salut, sempre que l’horari de consulta o prova coincideixi amb l’horari laboral i prèvia sol·licitud amb la màxima antelació possible i justificació documental.

Article 43.- Excedència especial

Tindrà dret a una excedència especial de fins a 3 anys, amb reserva d’un lloc de treball del seu grup i subgrup professional i, per tant, a la reincorporació immediata a la finalització de l’excedència, el següent personal:

a)    El personal que faci tasques de voluntari (retribuïdes o no) a una ONG.

b) El personal que realitzi formació o docència vinculada a la seva activitat en el Centre, o que realitzi estudis vinculats amb el seu grup i subgrup professional.

Article 49. Reducció de Jornada per tenir cura d’un menor o disminuït físic, psíquic, sensorial o familiar

49.1 Qui per raons de guarda legal tingui a la seva cura directa algun menor de dotze  anys o una persona amb discapacitat física, psíquica o sensorial, que no realitzi una activitat retribuïda, tindrà dret a una reducció de la jornada de treball diària en els termes legalment establerts segons la normativa vigent en cada moment.

Article 66

...

20 bis.- ... En aquest últim supòsit caldrà un dictamen favorable del metge de l’entitat gestora i/o col·laboradora que gestioni les incapacitats temporals; en cas que la causa ...

Capítol 10 Contractació

Secció 1.- Contractes formatius

Article 67.- Contractes en pràctiques

El contracte de treball en pràctiques es regirà per la normativa aplicable en cada moment, amb les següents particularitats:

a.    La retribució serà com a mínim el 80% o el 95% durant el primer o segon any de vigència del contracte, respectivament, del salari fixat en aquest conveni per a un/a treballador/a que realitzi el mateix o equivalent lloc de treball.

b.    El personal contractat en pràctiques no podrà superar el 20% del nombre de treballadors/es del grup professional corresponent, sempre i quan el grup professional tingui 50 o més treballadors/es.

c.    No es podrà utilitzar aquesta modalitat de contractació amb personal que hagi finalitzat els seu període de formació especialitzada pel sistema de residència.

d.    La Comissió paritària del present Conveni identificarà les ocupacions susceptibles d’utilitzar aquesta modalitat contractual.

Article 68.- Contractes per a la formació i aprenentatge

El contracte per a la formació i aprenentatge es regirà per la normativa aplicable en cada moment, amb les següents particularitats:

a.    No es pot celebrar aquest tipus de contracte per als llocs de treball de mossos (sanitaris, d’oficis o de serveis), peons (sanitaris, d’oficis o de serveis), netejadors/es i, en general, per al personal dels grups professionals 4.2 i 5 d’aquest Conveni.

b.    El personal contractat amb contracte per a la formació no pot superar el 3% de la plantilla de l’empresa, amb un màxim de 25 treballadors/es.

c.    La retribució del/de la treballador/a no serà inferior al salari inferior del grup professional 5 d’aquest conveni, en proporció al temps de treball efectiu.

Secció 2.- Contractació causal

Article 69.- Contractes eventuals per circumstàncies de la producció

El contracte eventual per circumstàncies de la producció es regirà per la normativa aplicable en cada moment, amb les següents particularitats:

1. La durada màxima d’aquest contracte serà de 12 mesos en un període de referència de 18 mesos.

1. El personal contractat amb aquesta modalitat contractual no poden superar el 18% de la plantilla, excepte en el supòsit que el comitè d’empresa i l’empresa expressament pactessin un percentatge superior.

Article 70.- Contractes per obra o servei determinat

El contracte per obra o servei determinat es regirà per la normativa aplicable en cada moment, amb les següents particularitats:

1. La durada màxima d’aquest contracte serà de 3 anys, ampliables a 1 any més en els següents supòsits:

1. En el cas de contractes associats a projectes que contemplin expressament una durada mínima de 4 anys.
  2. En el cas de contractes associats a convenis amb tercers amb subvenció econòmica de durada mínima de 4 anys.

1. A la finalització del contracte, si aquest no es converteix en indefinit, el/la treballador/a tindrà dret a percebre, en concepte d’indemnització, les següents quantitats:

1. Durant els 3 primers anys, la que marqui la normativa aplicable en cada moment.

1. Durant el 4art. any, una quantitat equivalent a la part proporcional de la quantitat que resultaria d’abonar 18 dies de salari per l’any complert de servei.

Article 71.- Contractes de substitució o d’interinitat

El contracte de substitució o d’interinitat es regirà per la normativa aplicable en cada moment, amb les següents particularitats:

1. En els processos de selecció que facin els centres concertats per a la contractació indefinida, la durada dels contractes d’interinitat coincidirà amb el temps que duri aquest procés sempre que, almenys un cop a l’any per cada grup professional, es faci aquest procés de selecció per a la contractació indefinida.

Article 71 bis.- Disposicions comunes

a.    Els contractes realitzats en frau de llei es presumiran celebrats per temps indefinit.

b.    Als efectes d’allò establert a l’article 42 del Reial Decret Legislatiu 1/2013, de 29 de novembre pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei General de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, les empreses afectades per aquest Conveni que estiguin obligades a contractar persones amb discapacitat, podran acollir-se directament, de forma total o parcial, a l’aplicació d’alguna de les mesures substitutòries, alternativa o simultàniament, que es regulen al Reial Decret 364/2005, de 8 d’abril i al Decret 322/2011, de 19 d’abril que regula el compliment alternatiu de la quota de reserva en favor dels treballadors amb discapacitat, sense que en cap cas aquest acolliment pugui comportar, de forma directa o indirecta, l’extinció de les relacions laborals prèviament existents a l’empresa

Secció 3.- Contractació a temps parcial

Article 72.- Contractes a temps parcial

El contracte de treball a temps parcial es regirà per les regles següents:

1. El personal a temps parcial tindrà els mateixos drets que el personal a temps complet i se’l respectaran els límits en matèria de descansos i jornada establerts al Conveni i a la Llei. Quan correspongui en atenció a la seva naturalesa, aquests drets seran reconeguts de manera proporcional en funció del temps treballat. Naturalment, si un/a treballador/a ha estat contractat per prestar serveis els caps de setmana no podrà gaudir del descans mínim de dos diumenges al mes previst a l’article 21.3 del conveni.

1. A tots els efectes, s’entén per vacant aquell lloc de treball que ha estat definit per l’empresa com un lloc de caràcter estable i que no estigui efectivament cobert.

1. Les empreses vetllaran per l’accés efectiu del personal a temps parcial a la formació professional contínua amb la finalitat d’afavorir la seva progressió i mobilitat professional en iguals condicions que el personal a temps complet.

1. En cas que la jornada diària sigui inferior a la del personal a temps complet i es realitzi de forma partida serà possible efectuar com a màxim dues interrupcions de la jornada. Si es pacta la segona interrupció, serà per causes organitzatives raonables i es comunicarà per escrit al Comitè d’empresa.

1. Atès que és freqüent que el personal a temps parcial indefinit vulguin ampliar llur jornada, encara que sigui temporalment, s’estableix que en el supòsit que, d’acord amb empresa i treballador/a, un/una treballador/a amb contracte a temps parcial accedeixi temporalment a una relació a temps complet o temps parcial superior al pactat, ja sigui per una substitució d’un/a treballador/a que té dret a reserva de lloc de treball o per qualsevol altra causa que hagués pogut donar lloc a una nova contractació temporal, el seu contracte a temps parcial d’origen quedarà en suspens fins que finalitzi la causa de temporalitat que li ha permès passar a temps complet o parcial superior i, en aquest moment, es reprendrà l’anterior contracte a temps parcial. Aquesta nova jornada temporal en cap cas tindrà la consideració d’hores complementàries.

1. Amb la finalitat de possibilitar la mobilitat voluntària en el treball a temps parcial indefinit s’estableix que tot aquell personal que vulgui passar d’un contracte a temps parcial a un a temps complet o viceversa, o que vulguin ampliar la seva jornada, formularan sol·licitud a l’empresa cada any natural. L’empresa, durant l’any natural següent, quan existeixi una vacant a temps complet que comporti la necessitat d’una nova contractació, l’oferirà a aquell/a treballador/a que, dins dels sol·licitants, sigui del mateix grup professional i reuneixi el perfil i les aptituds i requisits exigits per l’empresa per a la nova contractació, i porti, com a mínim, un any d’antiguitat a l’empresa.

Els anteriors requisits seran d’aplicació en tots els supòsits contemplats a l’article 12.4.e) de l’Estatut dels treballadors.

En aquells centres que, per la cobertura de contractes indefinits, tinguin establert un procediment que compleixi els principis de publicitat, concurrència, mèrit i capacitat, el personal a temps parcial temporal que hi vulgui accedir haurà de concórrer a la corresponent convocatòria pública i d’acord amb les seves bases.

1. Els canvis de jornada es comunicaran a l’Oficina de Treball de la Generalitat de Catalunya i a la Tresoreria de la Seguretat Social.

1. Pel que fa referència a les hores complementàries es tindran en compte les següents particularitats:

1.    El nombre d’hores complementàries exigibles que es poden pactar en contracte no pot excedir del 60% del nombre d’hores ordinàries objecte del contracte.

2.    En cas de contractes a temps parcial de durada indefinida i amb una jornada de treball no inferior a 10 hores setmanals en còmput anual, l’empresa podrà, en qualsevol moment, oferir al treballador la realització d’hores complementàries d’acceptació voluntària, sense que pugui excedir del 30% de les hores ordinàries objecte del contracte, i que no computaran a efectes dels percentatges d’hores complementàries pactades a què fa referència l’apartat anterior. En el ben entès que la negativa del treballador a la realització d’aquestes hores no constituirà conducta laboral sancionable.

3.    La suma d’hores ordinàries i complementàries (ja siguin les exigibles com les voluntàries) no pot excedir de la jornada màxima establerta en aquest Conveni.

4.    La Direcció del centre podrà distribuir les hores complementàries respectant les següents condicions:

4.1 Dins de cada any natural i primer trimestre de l’any següent, el total d’hores complementàries pactades podran ser distribuïdes per la direcció en funció de les necessitats del centre.

4.2 En cap cas es podran transferir més enllà del primer trimestre de l’any següent les hores complementàries no realitzades dins del corresponent any natural.

4.3 El/la treballador/a haurà de conèixer el dia i l’hora de realització de les hores complementàries pactades, amb un preavís de 3 dies, llevat de peremptòria i imprevisible necessitat.

5.    El personal a temps parcial que realitzi hores complementàries podrà sol·licitar la consolidació, a la seva jornada de treball ordinària pactada, del 50% de la mitjana anual d’hores complementàries realitzades en un període de dos anys, comptats des de l’inici de la vigència del seu contracte, o en el seu cas, durant els últims dos anys anteriors a la sol·licitud de consolidació.

1. En la distribució de la jornada dels contractes indefinits a temps parcial, les empreses hauran de garantir, en tot cas, la fixació en calendari de la totalitat de la jornada ordinària contractada.

1. Mensualment, les empreses facilitaran informació al comitè d’empresa sobre la contractació a temps parcial i de la realització d’hores complementàries pel personal contractat a temps parcial.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL

Fa referència a l’adhesió i s’ha d’eliminar del redactat

DISPOSICIÓ ADDICIONAL PRIMERA.- COMISSIÓ SECTORIAL DE LA PROFESSIÓ INFERMERA

Amb la finalitat d’avaluar les necessitats de la professió Infermera en l’àmbit funcional del present Conveni. Es constituirà, en el termini màxim dels dos mesos següents a la signatura del present Conveni, una Comissió Sectorial de la professió infermera, amb caràcter paritari, dels signants del Conveni.

En el moment de la constitució s’haurà d’explicitar la seva composició, règim de funcionament i calendari de reunions. Les persones que composin la comissió esmentada han de pertànyer a la professió infermera.

Les parts acorden que, amb caràcter prioritari, la Comissió Sectorial de la Professió Infermera haurà d’estudiar i fer una proposta a la mesa negociadora del Conveni sobre la implementació del solapament en els canvis de torn del personal d’infermeria des de una perspectiva professional de millora de la qualitat i garantia del  contínuum assistencial i de seguretat del pacient.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL SEGONA.- COMISSIÓ SECTORIAL DE LA PROFESSIÓ MÈDICA

Amb la finalitat d’avaluar les necessitats de la professió mèdica en l’àmbit funcional del present Conveni. Es constituirà, en el termini màxim dels dos mesos següents a la signatura del present Conveni, una Comissió Sectorial de la professió mèdica, amb caràcter paritari, dels signants del Conveni.

En el moment de la constitució s’haurà d’explicitar la seva composició, règim de funcionament i calendari de reunions. Les persones que composin la comissió esmentada han de pertànyer a la professió mèdica..

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA PRIMERA

1.- Durant la vigència del present Conveni i amb caràcter transitori, els imports de tots els conceptes retributius establerts a les taules salarials que consten als annexos tindran una reducció del 5%, excepte l’import del preu hora guàrdia de presència física i l’import de la Retribució variable per objectius.

2.- Durant la vigència del present Conveni i amb caràcter transitori, la situació d’incapacitat temporal, ja sigui per contingències comuns o per contingències professionals, no penalitzarà a efectes del sistema de retribució variable establert a l’article 36.

3.- Les mesures anteriors tindran efectes des de l’1 de gener de 2015 i fins al 31 de desembre de 2016. En el moment de la denúncia del Conveni (si es produeix), ambdues parts se sotmetran a la mediació de l’Autoritat Laboral als efectes de decidir si ha hagut un canvi de circumstàncies que aconselli la retirada o el manteniment tant de la reducció retributiva durant el període d’ultraactivitat del Conveni com de la suspensió de la penalització de la incapacitat temporal a efectes del sistema de retribució variable.

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA SEGONA

1.- Respectant en tot cas el principi de disponibilitat pressupostaria, econòmica i financera, així com l’objectiu de garantir l’estabilitat i sostenibilitat de les empreses afectades per aquest conveni, la part empresarial es compromet a negociar la millora de les condicions retributives segons cóm evolucioni aquesta qüestió en el sector públic de la Generalitat de Catalunya.

2.- Si durant  la vigència del conveni s’incrementen globalment les contraprestacions econòmiques de l’atenció mèdica hospitalària i especialitzada (preus unitaris), de l’assistència sociosanitària (mòdul sanitari i mòdul de suport social), de l’assistència psiquiàtrica i en salut mental, i de l’atenció familiar i comunitària i salut pública pròpia de l’àmbit de l’atenció primària, que satisfà el Servei Català de la Salut per la prestació de serveis a les entitats proveïdores, vigents durant 2014, les parts negociadores del present Conveni negociaran la revisió de les taules salarials del Conveni tenint en compte els referits increments. La mesa per negociar aquesta revisió salarial s’haurà de reunir constituir en un termini màxim de quinze dies des de la publicació al DOGC   de les noves tarifes i preus públics. Òbviament, no es tindran en compte els increments pressupostaris derivats de possibles noves accions.

A aquests efectes, les negociacions hauran d’estar enllestides en un termini màxim de dos mesos des de la reunió abans esmentada, i l’aplicació de la revisió salarial tindrà els efectes retroactius que les parts acordin. En cas de manca d’acord, les parts sotmetran les seves diferències a la mediació de la Comissió de Convenis del Consell de Relacions Laborals.

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA TERCERA

Durant la vigència del present Conveni se suspendran els efectes econòmics derivats de la progressió en el SIPDP (Grup 1) i en el SIP (Grups 2 al 5) dels nivells B a C, i  C a D, del pla de carrera professional Aquesta suspensió no generarà efectes econòmics amb caràcter retroactiu

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA QUARTA

Al personal que li va ser incrementada la jornada de treball per aplicació directa de la Normativa Bàsica que va establir la jornada de 37,5 hores mitjana setmanal en conjunt anual, o en virtut de l’aplicació de 1er Conveni de centres Sociosanitari amb activitat concertada, o en virtut de pactes d’empresa, respecte de la jornada que venia establerta a l’extint VII Conveni dels Hospitals de la XHUP i Centres d’Atenció Primària concertats, a partir de l’1 de gener de 2015 gaudirà de dos dies més de lliure disposició que tindran consideració de temps de treball efectiu, amb les següents limitacions:

1.    Aquests gaudiment addicional només tindrà efectes durant la vigència del present Conveni.

2.    Aquest gaudiment addicional deixarà de sortir efectes si, abans de finalitzar la vigència del Conveni, alguna normativa, de qualsevol rang, decidís una reducció de jornada d’obligat compliment.

3.    En cap cas el gaudiment d’aquests dos dies complementaris de lliure disposició pot suposar que la jornada anual efectiva de treball sigui inferior a la que aquest personal realitzava abans de ser-li incrementada la jornada.

DISPOSICIÓ FINAL

No obstant allò establert al segon paràgraf de l’article 12 del present Conveni, els acords assolits entre les empreses i els seus respectius representants dels treballadors podran ser objecte d’extensió en el temps (pròrroga) si així s’acorda expressament per les parts a nivell de cada Centre. Aquesta extensió, si es produeix, s’haurà de fer per escrit, i haurà d’expressar:

·         Termes de la extensió, que podran ser els mateixos o diferents.

·         Durada de la extensió, que en cap cas podrà ser superior a la durada del present Conveni col·lectiu.

convocatòria assemblea dimecres 19 de novembre

Temes relacionats